Programi

Školski preventivni program ima za svrhu upoznavanje učenika sa životnim vještinama i posljedično sprječavanje neprihvatljivog oblika ponašanja. Cilj je pomoći djeci naučiti donositi ispravne odluke kako bi što uspješnije rješavala probleme te promicati zdrav način života, prevenirati bolesti, omogućiti pravilnu organizaciju slobodnog vremena i kvalitetnu ponudu sportskih i drugih kreativnih sadržaja.

Školski preventivni program podrazumijeva rad s učenicima, učiteljima i roditeljima. Provodi se u redovnoj i izbornoj nastavi, izvannastavnim aktivnostima, na satima razrednika, roditeljskim sastancima i drugim oblicima rada prema Godišnjem planu i programu te Školskom kurikulumu.

Školski preventivni programi provode se na dvije razine:

 

  1. PRIMARNA PREVENCIJA – obuhvaća aktivnosti koje su usmjerene na sve učenike škole radom u okviru određenih metodskih jedinica u nastavnom procesu, na satima razrednika, radom stručne službe, izvannastavnih aktivnosti i izvanškolskih aktivnosti.

 

  1. SEKUNDARNA PREVENCIJA – obuhvaća aktivnosti usmjerene na učenike koji spadaju u skupinu djece rizičnog ponašanja, a provode ih razrednici, stručna služba u školi, zdravstveni radnici, radnici Centra za socijalnu skrb i MUP-a te drugi stručnjaci po potrebi.

NAZIV PROGRAMA/ AKTIVNOSTI

CILJEVI

NOSITELJ/KORISNICI

PROGRAM PREVENCIJE TRGOVANJA LJUDIMA  (Anti-trafficking) Cilj je programa edukativnim radionicama prilagođenim učenicima i uz pomoć publikacija i audiovizualnih sredstava upozoriti učenike na opasnost i smanjiti broj potencijalnih žrtava. Crveni križ i pedagoginja. za učenike 2. i 7. razreda.
VLAK JE UVIJEK BRŽI U radionicama će se učenici upoznati s koristima i prednostima prijevoza željeznicom, ali isto tako i upozoriti na opasnosti koje nosi blizina pruge, igranje na pruzi i neoprezan prelazak preko pruge. Stručni djelatnici HŽ-a i pedagoginja. Za učenike 2. i 3. razreda.
STVARAJ, ALI NE UNIŠTAVAJ Učenici će u radionicama osvijestiti opasnosti koje vrebaju uz prugu: opasnosti od strujnog udara, penjanja na vagone, nošenja slušalica u prometu, korištenje mobitela. Nakon radionice slijedi debata na temu vandalizma i uništavanja javnih prostora i površina. Stručni djelatnici HŽ-a i MUP-a, pedagoginja. Za učenike 7. i 8. razreda.
MOJ LJUBIMAC, MOJA ODGOVORNOST Učenici će se upoznati s potrebama raznih životinjskih vrsta, učit će što napraviti kad se životinja razboli i kako s ljubimcem planirati putovanje. Također, učenike će se savjetovati što učiniti u slučaju pronalaska napuštenog ljubimca, a sve s ciljem ukazivanja na odgovorno ponašanje prema životinjama. Zagrebački životinjski kutak – informativni centar o životinjama Grada Zagreba, Zoološki vrt i Sklonište za nezbrinute životinje Grada Zagreba u Dumovcu, razrednici, psihologinja i pedagoginja. Za učenike 3. i 4. razreda.
PREVENCIJA ZLOUPORABE EKSPLOZIVNIH SREDSTAVA – ZNAM ŠTO JE, NE DIRAM, OPASNO JE Cilj je programa educirati učenike o opasnostima i prepoznavanju eksplozivnih naprava putem edukativno-animiranog preventivnog materijala. Učenici se upoznaju s opasnostima oružja, minsko-eksplozivnih naprava i pirotehničkih sredstava. PU zagrebačka i pedagoginja. Za učenike 5. razreda.
MAH 1 – MOGU AKO HOĆU 1 Učenici će posjetiti policijsku postaju te se upoznati s njezinim radom. Također će se upoznati s opasnostima koje prijete od sredstava ovisnosti. VIII. Policijska postaja Trnje, razrednici i pedagoginja. Za učenike 4. razreda.
MAH 2 – MOGU AKO HOĆU 2 Cilj je programa roditeljima objasniti i predočiti rad policije, predstaviti i objasniti problem štetnosti zlouporabe opojnih droga, alkohola i drugih oblika rizičnog ponašanja. Odjel za prevenciju PU zagrebačka, roditelji i pedagoginja. Za roditelje učenika 6. razreda.
PIA (PREVENCIJA I ALTERNATIVA) – PREVENCIJA ZLOUPORABE SREDSTAVA OVISNOSTI Učenike će se informirati o opasnostima zlouporabe sredstava ovisnosti uz razvijanje pozitivnih stavova prema zajednici u kojoj žive. Usmjerit će ih se na pozitivne oblike provođenja slobodnog vremena (sport) i upoznavanje s potencijalnim opasnostima. PU zagrebačka – Odjel za prevencije, VIII. Policijska postaja Trnje, razrednici i pedagoginja. Za učenike 6. razreda.
ŽIVJETI FAIR PLAY Glavni su cilj projekta edukacija učenika o pravednim načelima u sportu i sprječavanje nasilnog ponašanja u sportu. Sekundarni cilj projekta jest unaprjeđenje moralnih vrijednosti kod učenika uz poticanje poštovanja, fair play igre, zajedništva i jednakosti. Hrvatski školski sportski savez, profesorica tjelesne i zdravstvene kulture Miroslava Pavletić. Za učenike 5.-8.razreda,
HUMANA ULOGA PASA POMAGAČA Cilj je programa približiti učenicima teškoće i prepreke u životu slijepih osoba, praktično prikazati kako pomoći slijepoj osobi te objasniti humanu ulogu pasa pomagača. Hrvatska udruga za školovanje pasa vodiča i mobilitet, učitelji produženog boravka. Za učenike od 1. do 4. razreda.
DAN ZA POHVALE Dan za pohvale jest dan na kojem se nagrađuju uspjesi naših učenika i njihovih mentora s ciljem razvijanja pozitivne slike o sebi kod učenika u školskom okruženju i kod učitelja na poslovnom planu. Ravnateljica Škole, psihologinja, pedagoginja i učitelji. Za učenike od 1. do 8. razreda.
NAJ UČENIK Cilj ovog programa jest promocija pozitivnih vrijednosti kod učenika, poticanje učenika na međusobno pomaganje i osvještavanje odgovornog ponašanja jednih prema drugima, a ujedno i ukazivanje na to koliko cijenimo trud i rad uzornih učenika. Ravnateljica, psihologinja, pedagoginja i učenici. Za učenike od 1. do 8. razreda.
KAMPANJA „NEĆU BITI ROBOT“ Kod učenika će se osvijestiti problem ovisnosti o tehnologiji koji je zadnjih godina u velikom porastu. Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Agencija za odgoj i obrazovanje, Grad Zagreb, pravobraniteljica za djecu, ERF, Ured Vlade za suzbijanje zlouporabe droga i Povjerenstva Grada Zagreba za prevenciju i suzbijanje zlouporabe droga te drugih oblika ovisnosti. Za učenike 7. i 8. razreda.
PROGRAM OSPOSOBLJAVANJA ZA UPRAVLJANJE BICIKLOM Program učenicima daje mogućnost stjecanja dodatnih kompetencija koje pridonose njihovu sigurnijem sudjelovanju u prometu, ali i mogućnost polaganja biciklističkog ispita i dobivanje potvrde o osposobljenosti za upravljanje biciklom. Ravnateljica Škole i učitelj tehničke kulture Darko Miloknoja. Za učenike 5. razreda.
POVEZANI KROZ RAZLIČITOSTI Cilj je programa interaktivnim predavanjem i razgovorom o toleranciji i osobama s invaliditetom kod učenika razviti osjećaje humanosti, tolerancije, suosjećanja i odgovornosti za sebe i zajednicu kod učenika te prevenirati vršnjačko nasilje i govor mržnje među učenicima osnovnih škola. Hrvatski savez udruga za mlade i studente s invaliditetom Sumsi, razrednici i pedagoginja. Za učenike 5.-8. razreda.
DAN RUŽIČASTIH MAJICA Dan ružičastih majica dan je prevencije vršnjačkog nasilja, a obilježava se zadnje srijede u mjesecu veljači. Za učenike od 1. do 8. razreda.
DAN SIGURNIJEG INTERNETA Cilj ovog preventivnog programa jest osvijestiti učenike o posljedicama koje govor mržnje ili nesigurna upotreba društvenih mreža ostavlja na osobi. Učiteljica informatike Ana Flisar Odorčić i učitelj informatike Darko Miloknoja. Za sve učenike koji pristupe rješavanju kviza.
ODGOJ ZA HUMANOST Učenici će ovim programom razviti osjećaj humanosti, tolerancije, suosjećanja i odgovornosti za sebe i zajednicu. Cilj je upoznavanje učenika s humanitarnim organizacijama i humanitarnim aktivnostima te razvijanje osjećaja i brige za druge ljude. Hrvatski Crveni križ, Udruga Krugovi, učiteljice Vesna Vlahov, Sandra Harak i Silvana Lelas te pedagoginja i psihologinja Škole, ravnateljica. Program se sastoji od sjedećih humanitarnih akcija: Solidarnost na djelu, Zagrepčani Zagrepčanima, Djeca za 5, Čep po čep, pun je džep, doniranje hrane pučkoj kuhinji misionarki ljubavi – sestara Majke Terezije, pomoć gradovima pogođenim potresom (Banovina).Za učenike od 1. do 8. razreda.

 

ZDRAVSTVENA ZAŠTITA UČENIKA Cilj je programa podizanje razine zdravstvene zaštite učenika, poučavanje iz područja zdravstvenog odgoja, informiranje učitelja i roditelja o zdravstvenoj i socijalnoj problematici učenika. Također je cilj omogućiti svakom djetetu da za vrijeme školskog života stekne higijensku svijest kako bi u svakoj životnoj prilici znalo što je u interesu njegova zdravlja te da tjelesnim razvojem postigne skladan razvoj tijela, otpornost i izdržljivost. Školska i adolescentna medicina rada – dr. Branka Puškarić-Saić, psihologinja, pedagoginja i razrednici.Za učenike od 1. do 8. razreda.

 

UČIMO KAKO UČITI Radionicama će učenici razvijati pozitivan stav prema o školi i učenju te će se ih poticati na pružanje pomoći jedni drugima i međusobno dijeljenje znanja. Pedagoginja i psihologinja.Za učenike 5. razreda.
KAMO NAKON OSNOVNE? Cilj je radionice da učenici upoznaju sami sebe – vlastite interese, sposobnosti, vrijednosti i ambicije kako bi lakše donijeli odluku o odabiru srednje škole; da upoznaju svijet rada te da nauče računati bodove i razlike između srednjih škola kao i donošenje odluka i planiranje načina realizacije.  Pedagoginja i psihologinja.Za učenike 8. razreda.
RAD S POTENCIJALNO DAROVITOM DJECOM Ciljevi su programa informiranje učitelje o fenomenu darovitosti kako bi bili sposobni prepoznati darovitu djecu, identifikacija potencijalno darovitih učenika, senzibiliziranje učitelja za potrebe darovite djece, informiranje učitelja o primjerenim oblicima rada s darovitim učenicima te o prednostima i mogućim poteškoćama u radu s darovitim učenicima. Učitelji, učenici, psihologinja, pedagoginja, vanjski predavači, voditelji radionica i drugi suradnici. Za učenike 4. i 5. razreda. 
OPREZNO U PROMETU Učenici će se informirati o sigurnosti u cestovnom prometu (siguran prijelaz ceste, poznavanje semafora i prometnih znakova, siguran put od doma do škole, opasnosti u prometu). VIII. Policijska postaja Trnje, razrednici i pedagoginja. Za učenike 1. razreda. 
STRAH OD USMENOG ODGOVARANJA Učenici će prikazati svoje emocije prije i/ili tijekom usmenog odgovaranja, osvijestiti emocionalne reakcije prije i/ili tijekom usmenog odgovaranja, dati primjer svojih tjelesnih promjena, razmišljanja, vanjskih znakova lica i tijela te ponašanja koja se javljaju prije i/ili tijekom usmenog odgovaranja te će prihvatiti određenu količinu straha/treme koja je normalna i korisna prilikom usmenog odgovaranja. Razrednici i pedagoginja Škole.Za učenike 5. razreda.
UČENJE KOMUNIKACIJSKIH VJEŠTINA Cilj pedagoške radionice jest da učenici navedu primjer aktivnog slušanja, daju primjer pozitivnog i negativnog govora tijela, procijene važnost vještine aktivnog slušanja i komunikacije s drugima, analiziraju svoje emocije u odnosu s drugima te procijene svoju vještinu aktivnog slušanja. Razrednici i pedagoginja Škole.Za učenike 6. razreda.
PRIJATELJSTVO I PRIHVAĆANJE DRUGIH Od učenika se očekuje da će prepoznati jednakovrijednost ljudi bez obzira na različitosti, da će pružati pomoć i aktivno sudjelovati u interakciji s prethodno spomenutim osobama, poticati razvoj etičkih stavova i ponašanja – razvijati vlastiti sustav socijalnih vrijednosti, poticati učenike na preuzimanje odgovornosti za vlastite postupke, razvijati kritičko promišljanje te oblikovati ispravne stavove o pravima pojedinaca. Razrednici i pedagoginja Škole.Za učenike 7. razreda.
ODRŽIVI RAZVOJ – ŠTO JA MOGU UČINITI? Učenici će kritički promišljati o vlastitom utjecaju na prirodu i okoliš, svojim će riječima objasniti održivi razvoj, analizirati uzroke i posljedice ponašanja koja nisu u skladu s održivim razvojem, sukladno tome predložiti ponašanje koje je u skladu s promicanjem održivog razvoja te će osmisliti prijedlog/moto/citat/stih/crtež/logo s ciljem promicanja održivog razvoja koji će biti namijenjen ostalim učenicima, učiteljima, obitelji i drugim osobama u društvu. Razrednici i pedagoginja Škole.Za učenike 8. razreda.
STRATEGIJE UČENJA Cilj pedagoške radionice jest da učenici razlikuju tri stila učenja (vizualni, auditivni i kinestetički), objasne sva tri stila učenja, prepoznaju vlastiti dominantni stil učenja te odaberu one strategije učenja koje su u skladu s njim. Razrednici i pedagoginja Škole.Za učenike od 1. do 8. razreda.
VIRTUALNA KOMUNIKACIJA Upoznavanje učenike s pojmom virtualne komunikacije, pravilima ponašanja na internetu i društvenim mrežama, s nepoželjnim sadržajima koji se pojavljuju u virtualnom svijetu te načinima postupanja u slučaju susreta s takvim sadržajima. Za učenike od 1. do 8. razreda. Stručna služba
PONAŠANJE U KRIZNIM SITUACIJAMA I VJEŽBE EVAKUACIJEU SLUČAJU POTRESA I POŽARA Upoznavanje učenika i djelatnika s postupcima i ponašanjima u slučaju krizne situacije sukladno Planu evakuacije, održati edukativne radionice i provoditi  vježbe evakuacije nekoliko puta godišnje. Za sve učenike i djelatnike škole. Marko Tripović (Povjerenik zaštite na radu), razrednici, stručna služba, ravnateljica