DOGAĐANJA
Predstava „Dražen“ u Trešnji
Dana 13. studenoga učenici od 3. do 6. razreda u pratnji učiteljica i učitelja pogledali su predstavu „Dražen“ nastalu koprodukcijom Gradskog kazališta Trešnja i Hrvatskoga narodnog kazališta u Šibeniku. Predstava obuhvaća razdoblje kasnog djetinjstva i adolescencije najvećega hrvatskog košarkaša Dražena Petrovića. Predstavu svakako preporučujemo, a u nastavku pročitajte dojmove naših učenika:
Ova mi je predstava bila jako zanimljiva. Svidjelo mi se to što je dječak Dražen išao u glazbenu školu, kao i njegov brat Aco, sve dok mu Aco nije rekao da igra košarku. Dražen je zatim ostavio sviranje i počeo igrati košarku. Svidjelo mi se kako je Dražen bio uporan i hrabar.
Ema F., 4.a
Kad smo bili u Kazalištu Trešnja, jako mi se svidjelo što je pozornica izgledala kao košarkaški teren. Bilo mi je smiješno kad su Dražen I njegov brat zapalili kauč. Zanimljivo je što su glumci na pozornicu dolazili s raznih strana. Htjela bih da u predstavu ubace kako je Dražen Petrović preminuo.
Tessa M., 4.a
U predstavi Dražen mi je bilo najbolje kad su Dražen i njegov brat zapalili kauč te kad su na kraju predstave svi glumci pjevali. Bilo mi je čudno što su glumci nisu dolazili iza zastora pozornice nego su svugdje po dvorani ulazili na scenu.
Ana K., 4.a
U Gradskom kazalištu Trešnja gledali smo predstavu „Dražen“. Predstava prikazuje odrastanje mladog Dražena Petrovića. Svidjelo mi se što Draženov život nije prikazan kao život neke poznate zvijezde, već kao život običnog dječaka. Ostali likovi koji se pojavljuju su Draženov brat Aco, majka Biserka, otac Jole, trener Jelavić i druge osobe važne za Draženovo odrastanje i sportsku karijeru. Posebno su mi se svidjeli kostimi zato što su nas vratili u 80-e godine i razni efekti poput dima koji je poboljšao prikaz Draženove igre. Predstava je odlična i toliko me dojmila da sam isti dan pogledala i film iz kojeg sam saznala još detalja o Draženu Petroviću. Mislim da je predstava je prikazala djetinjstvo i početke njegovih sportskih uspjeha, a film prikazuje i početak rata i kako je Dražen poginuo. Svima bih preporučila i predstavu i film.
Vida V., 5.a
Kada sam čuo da će nas profesorice voditi u kazalište, bio sam jako sretan. Predstava mi se jako svidjela i bila je zanimljiva. Dražen je prikazan jako realno. Sve je rađeno tako da izgleda kao iz 80-ih godina prošlog stoljeća, posebno kostimi koji su odlično prilagođeni vremenu radnje i temi. Efekti svjetla i dima pojačali su ugođaj, a posebno su me dojmile košarkaške sposobnosti glumaca koji nisu promašili niti jedan koš!
Filip P., 5.a
Meni je predstava bila zanimljiva i zabavna. Likovi su jako realistični, a najbolji mi je bio glumac Toni Kukuljica koji je glumio Dražena. Predstava je odlična, ali žao mi je što nisu prikazali cijeli Draženov život. Svima bih je preporučila, a i sama bih je pogledala opet!
Tori I., 6.b
Predstava mi je bila zanimljiva jer je prikazivala Draženov život kroz zgode primjerene mojoj dobi. Svidjelo mi se što likovi nisu bili savršeni, već su svi imali svoje vrline i mane. Ovo je možda najbolja predstava koju sam gledao.
Niko M., 6.b
Predstava o Draženu bila je uzbudljiva. Vrlo su dobro prikazali Dražena kao osobu i njegovo djetinjstvo. Zanimljivo je bilo vidjeti Dražena i njegovog brata zajedno. Na kraju su lijepo prikazali njegov trud i uspjeh u kratkom filmu.
Damjan M., 6.a
Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata
U ponedjeljak, 18. studenog, državni je blagdan i nema nastave jer se obilježava Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje.
U petak, 15. studenog, početkom prvoga sata minutom šutnje odali smo počast svima stradalima u Domovinskom ratu, kojih se sjećamo s pijetetom i osobitom zahvalnošću. Održali smo komemoraciju koju je vodio učitelj povijesti Marko Tripović. Naši učenici koji su pisali i poslali poruke za izložbu Vukovar i Škabrnja u Zagrebu – 33 godine poslije, u organizaciji Udruge roditelja i obitelji zarobljenih i nasilno odvedenih hrvatskih branitelja Vukovarske majke, pročitali su svoje tekstove. Neke od poruka pročitajte u nastavku:
Draga majko vukovarskog heroja,
ne znam ti ime, ne znam ime tvoga sina, ali znam da ti moram biti zahvalan. Zahvalan sam ti što si rodila junaka koji je svoj život dao za moje sretno djetinjstvo u najljepšoj nam domovini Hrvatskoj.
Luka A. U.
Svaki izgubljeni život predstavlja priču o hrabrosti i odlučnosti. Danas, i svaki dan, sjećamo vas se s ponosom i tugom te ćemo čuvati uspomenu na vaša djela za bolju budućnost svih nas.
Mia B.
Tvoja hrabrost u nama vječno živi. Vukovare, tvoja priča naša je inspiracija.
Vita P.
Novi obzor, snažni otpor, Vukovar, dušu svoju Hrvatskoj je dao, u zaborav nikad nije pao, prošlost nikad ne krije, znajući da u njegovu narodu ratničko srce bije.
Lucija B.
Zahvaljujemo učenicima osmih razreda koji će s učiteljem povijesti u petak 15. studenog u večernjim satima otići zapaliti lampaše u Vukovarsku ulicu.
Cvjetnjak umova umuje na kvizu High Five
Već treću godinu sudjelovali smo na kvizu High Five na Interliberu, koji organizira Hrvatski kviz savez. Ekipu naše škole, pod imenom Cvjetnjak umova, činili su osmaši: Nikola J., Luka M., Damjan M., Ante N. i Ana Š.
Nakon početne muke izazvane tehničkim problemima jer uređaji za odabir točnog odgovora nisu radili, vratili smo se dobroj staroj tehnici papira i olovke te prionuli rješavanju zadataka. Kviz je vodila i pitanja postavljala poznata lovkinja Morana Zibar, a rješavalo ih je čak dvadeset osnovnoškolskih ekipa. Do samog kraja nismo mogli znati kako koja ekipa napreduje, ali objava da je naša ekipa među prve tri, koje dijele isti broj bodova, nije nas iznenadila. Ništa manje od Cvjetnjaka umova nismo ni očekivali!
Tri najbolje rangirane ekipe čekalo je „pripetavanje“ – samo jedno ljuto pitanje na koje je u odgovor trebalo ponuditi svoju procjenu. Ako mislite da je bilo lako, da vas čujemo: Od koliko se otoka i otočića, prema Hrvatskoj enciklopediji, sastoje Kornati?
E, tu su naši bili najbolji i zasluženo odnijeli pobjedu! Naravno, imali smo i najbolje i najglasnije navijače jer bez dobre podrške ništa nije moguće.
Pobjednici su za nagradu dobili medalje i poklon-paket s knjigama, a zvjezdani status potvrdili su i pred mikrofonom i kamerom HRT-a. Čestitamo im još jednom, a Interliberu poručujemo – eto nas i dogodine!
Knjižničarka Tanja Konforta
Pisac u gostima: Ana Đokić
Dana 12. studenog 2024. u našoj školi gostovala je književnica Ana Đokić, višestruko nagrađivana spisateljica proznih i dramskih tekstova. Susretu su prisustvovali učenici od 3. do 6. razreda. Knjižničarka Tanja Konforta predstavila je gošću i zaželjela joj dobrodošlicu u našu školu.
Iako je naša gošća napisala i neke lektirne naslove, na ovom druženju predstavila nam je putopisne slikovnice – seriju knjiga koje nas vode u različite krajeve i zemlje te nam donose zanimljivosti o tamošnjem načinu života, osobito djece. Najviše smo saznali o knjigu „Djeca Indije – Aruši“ jer nam je Ana Đokić dočarala živopisan život u Indiji te nas upoznala s djevojčicom Aruši, glavnim likom te fotoslikovnice.
Na zabavan i interaktivan način knjževnica nas je povela na put do Indije prolazeći kroz različite države. Na slikovit način opisivala je njihove prirodne ljepote i nabrojila sva prijevozna sredstva (avion, vlak, devu) koja je ona koristila do Arušine kuće. Usporedila je život današnje djece u Hrvatskoj s Arušinim životom. Djevojčica ne pohađa školu jer joj otac to ne dopušta, ali zato je još od malena zaposlena. Aruši je plesačica na užetu i pripada nomadskom plemenu Kavaz, kao i njezina obitelj. Ne zarađuje mnogo, a poslu kojim se bavi naučila ju je majka. U mirovinu odlazi oko petnaeste godine. Na književničino pitanje što tada radi, jedna učenica odgovorila je da se tada mora udati. Odgovor je na čuđenje ostalih učenika i učenica bio točan. Iako su priče iz različitih dalekih zamalja o životu i školovanju djece učenicima bile zanimljive, ipak su zaključili da im je djetinjstvo u Hrvatskoj bezbrižno, sigurno i sretno.
Ova fotopriča prepuna je brojnih podataka o životu djece na drugom kraju svijeta i drugačijoj kulturi. Jedan školski sat brzo je prošao, no učenici su nakon ovog književnog susreta još dugo razgovarali i uspoređivali kulturne običaje u pojedinim zemljama svijeta.
Naravno, i ta putopisna slikovnica, kao i mnoge druge, čekaju ih u školskoj knnjižnici.
Učiteljica Vlatka Domišljanović
UČENICI PETOG RAZREDA POSJETILI SU BIBLIOBUS
Dana 4. studenog 2024. učenici petih razreda imali su dogovoren posjet knjižnice na kotačima – Bibliobusa u školskome dvorištu. Tamo nas je dočekala knjižničarka i vozač putujuće knjižnice koji su 5.a i 5.b razredu ispričali priču o osnutku i radu Bibliobusa, upoznali ih sa svim zanimljivostima i posebnostima knjižnice, a zatim su učenici imali priliku pitati sve što ih zanima. Učenicima su podijeljene pristupnice za učlanjenje, tako da već ovoga petka, 8. studenog od 14:30 do 15:30, mogu posuditi brojne zanimljive naslove.
Martina Mihaljević
TN Veliki Grđevac
Posjet Kulturnom centru Mato Lovrak
Učenici 4. a i b razreda sa svojim su učiteljicama i ravnateljicom u srijedu, 16. listopada ušli u čarobni svijet Mate Lovraka u mjestu Veliki Grđevac kod Bjelovara. Terensku smo nastavu započeli u ranim jutarnjim satima te smo u deset sati stigli u Kulturni centar Mate Lovraka okružen predivnim zelenilom, ribnjakom i šumom. Prava je avantura počela kada smo uskočili u otvoreni vlakić i vozili se do OŠ Mate Lovraka. Iz vlakića se čulo glasno pjevanje veselih učenika koji su izvodili poznate pjesme: Kad se male ruke slože, Dobro jutro i Kokotiček lepo poje. U školi smo uz vodstvo domaćina razgledali Spomen-sobu Mate Lovrakas mnoštvom fotografija, knjiga, zapisa, predmeta i svjedodžbi iz Lovrakovih školskih dana koje pričaju priču o njegovu životu i stvaralaštvu. Najveće su atrakcije Kulturnog centra lokomotiva parnjača s tri vagona te stari mlin i bunar. Učenici su se prisjetili lektirnih djela „Vlak u snijegu“ i „Družba Pere Kvržice“ te su sa zanimanjem slušali vodičicu i odgovarali na njezina pitanja. Nakon razgledavanja Centra učenici su pokazali spretnost i kreativnost na radionici izrade lutaka od komušine. Zatim je uslijedio fini ručak i odmor u parkiću uz slatki zalogaj. Na samome kraju prošetali smo se poučnom Stazom prijatelja prirode uz upoznavanje s biljnim i životinjskim svijetom toga kraja. Veseli, zadovoljni i pomalo umorni uputili smo se prema Zagrebu, a ova će nam terenska nastava ostati u lijepom sjećanju. Nekoliko učeničkih dojmova pročitajte u nastavku.
U srijedu, 16. 10. 2024., posjetili smo Veliki Grđevac – rodno mjesto Mate Lovraka. Najprije smo se vozili vlakićem do OŠ Mate Lovraka. Zatim smo vidjeli pravi vlak iz lektirnog djela „Vlak u snijegu“ i mlin iz „Družbe Pere Kvržice“. Nakon toga smo izrađivali lutkice od komušine. Zatim je došao onaj blaženi trenutak – ručak. Poslije ručka smo se šetali šumom. Bio je to odličan izlet.
Teo M., 4. b
Posjet Velikom Grđevcu bio je fantastičan. Bilo nam je pomalo hladno, ali to nam nije pokvarilo raspoloženje. Naučili smo mnoge zanimljivosti o književniku Mati Lovraku. Najviše mi se svidjelo kad smo radili lutkice od komušine i slame. U šetnji šumom vidjeli smo informativne natpise o različitim biljkama i životinjama kojima je šuma stanište.
Ana K., 4. a
Ovaj avanturistički izlet jako mi se svidio. U OŠ Mate Lovraka vodič Slaven pričao nam je o životu Mate Lovraka u lijepo uređenoj Spomen-sobi. Vožnja vlakićem bila je zanimljiva. Svidjelo mi se hodanje Stazom prijatelja prirode u šumi koja je listopadna i poplavna.
Damjan V., 4. b
Na izletu sam se jako lijepo provela. Najprije smo razgledali OŠ Mate Lovraka i bilo je jako zanimljivo. Svidjela mi se radionica izrade lutaka od komušine. Šetnja šumom punom žireva bila mi je opuštajuća. Dugo ću pamtiti ovaj izlet.
Lola D., 4. a
Dani kruha
„Blago danu koji počne mirisima kruha.”
Natali Šarić
U tjednu od 14. do 18. listopada obilježili smo Dane kruha na nastavi Vjeronauka. Svaki
dan započeo nam je mirisima svježe pečenog kruha, kiflica i drugih pekarskih proizvoda
koje smo blagoslovili, zahvalili Bogu na tome što nam ih je darovao te ih zajedno blagovali.
Učenici su se, pod budnim okom vjeroučiteljica Martine i Kristine, dugo pripremali kako bi
Dani kruha protekli u najboljem redu. Radosno su i marljivo pripremali izložbu svojih
likovnih radova kako bi prikazali važnost i značenje kruha te nas podsjetili na to da
budemo više zahvalni na onome što imamo i što nam priroda velikodušno daruje.
Kristina Stojanović,
vjeroučiteljica
VRIJEME U PRIRODI – U ŠKOLI U PRIRODI
Naši su trećaši 7. listopada započeli nevjerojatnu avanturu u Školi u prirodi na Sljemenu. Od trenutka kada smo stigli, Sunce je sjalo kao da nam se smije, a ptice su cvrčale kao pravi orkestar. Naš smještaj, lijepi drveni dom Crvenog križa na Malom Sljemenu, izgledao je kao iz bajke. S prozora se prema južnoj strani pružao pogled na Zagreb, a prema sjevernoj strani na lijepa, malena zagorska sela. Tijekom petodnevnog boravka provodile su se svakodnevne radionice, predavanja, natjecanja i kvizovi. Nije nedostajalo ni šetnji po Medvednici.
Prvog dana posjetili smo rudnik Zrinski, dok smo se drugoga dana popeli do tornja na samom vrhu. Iako su neki noge bolje služile nego druge, svaka pauza bila je dobrodošla i prilika za nove spoznaje o prirodi (zorna demonstracija).
Večernji program nije nimalo zaostajao za vrlo aktivnim dnevnim. Disco, Just dance, filmska večer i završne karaoke s ludim frizurama sadržaji su koje su naši trećaši prihvaćali s velikim oduševljenjem i aktivno sudjelovali u njima.
Iako je mnogima ovo bilo prvo dulje odvajanje od roditelja, svi su „položili“ prvi ispit zrelosti i dokazali da su samostalniji nego što su mislili. Za godinu dana čeka ih nova avantura u Novom Vinodolskom, kojoj se već unaprijed vesele.
Učiteljica Snježana Brezak, mag. prim. educ.
Posjet izložbi „Hrana nije otpad, i ja mogu utjecati!“
Učenici 4. a i 4. b razreda u produženom boravku OŠ Cvjetno naselje posjetili su 1. listopada
2024. izložbu pod nazivom „Hrana nije otpad, i ja mogu utjecati!“ povodom Svjetskog dana
osviještenosti o otpadu od hrane, koji se svake godine obilježava 29. rujna. Cilj izložbe bio je
podizanje svijesti o problemu golemih količina hrane koja se baca. Manifestacija je održana u
auli Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu. Izložba je koncipirana na sedam tematskih
sekcija koje čine cjelinu, a izloženi su bili praktični i kreativni radovi učenika osnovnih i
srednjih škola. Ideja i motiv tih radova jest potreba podizanja svijesti javnosti o problemu
otpada od hrane i bacanja hrane te pružanju potrošačima jednostavnih savjeta kako smanjiti
otpad od hrane kod kuće, u restoranu i prilikom kupovine.
Đurđevac
Stigao je i taj dan, dugo priželjkivani 24. 5. – dan kada su se naši četvrtaši uputili u Đurđevac, gradić u srcu Podravine. Napunjenih ruksaka i prepuni uzbuđenja, ugodno su se smjestili u autobus te krenuli u avanturu. Po dolasku u Đurđevac, a ispred utvrde Stari grad, učenicima je uprizorena povijesna bitka između Đurđevčana (pod vodstvom Kapetana) i Turaka (pod vodstvom Ulama-bega). Zahvaljujući lukavstvu jedne starice, Đurđevčani su protjerali Turke ispalivši pijetla (picoka) usred gladi i neimaštine. Ulama -beg je tada prokleo Đurđevčane; njih i njihove potomke će nadalje zvati „Picoki“. Taj naziv se ukorijenio i Đurđevčani ga i dan danas rado koriste, a svake godine održavaju i poznatu „Picokijadu“.
Nakon predstave, uslijedio je odlazak na Đurđevačke pijeske, jedinstven geografsko – botanički rezervat u našoj domovini. Na svježem zraku i u netaknutoj prirodi, učenici su uživali u starim igrama poput povlačenja užeta, skakanja u vrećama, gađanju i streličarstvu, a najviše oduševljenja izazvalo je, naravno, sanjkanje na pješčanim dinama. Nakon ukusnog ručka i kratkog predaha, učenici su se zaputili u Posjetiteljski centar gdje su na multimedijalan način upoznali sve posebnosti pustinjskog krajolika. Laganom šetnjom, stigli su i do Hrvatske Sahare – malog zoološkog vrta u neposrednoj blizini, gdje su imali priliku družiti se sa životinjama, a posebno veselje izazvale su deve. Na kraju zabavnog dana, učenici su obišli Muzej grada Đurđevca te kupili suvenire za uspomenu. Sretni i ispunjeni, zaputili su se natrag u Zagreb, a iako se već nazirao umor, u autobusu nije nedostajalo smijeha, pjesme i veselja. Sigurni smo da će učenicima ovaj izlet ostati još dugo u sjećanju!
učiteljica Tatjana Žarkić
DOJMOVI UČENIKA
U Đurđevcu smo bili na kratkoj predstavi o legendi o picokima. Nakon toga, išli smo na različite igre na kojima je bilo jako zabavno. Šetali smo šumom s vodičem koji nam je pričao zanimljivosti o Đurđevačkim pijescima i tamo smo se sanjkali na pješčanim brdima. Ručali smo pa obišli zoološki vrt. U zoološkom je bilo predivno i jako mi se svidjelo. Bili smo i u interaktivnom muzeju. Na izletu mi je bilo predivno i ponovila bih ga opet!
Petra T.
Prošli petak sam s razredom posjetio Đurđevac. Prvo smo išli u Stari grad na predstavu. Nakon toga smo išli igrati zabavne igre. Tamo smo i ručali. Najbolje mi je bilo kad smo igrali nogomet. Za kraj smo išli u dva muzeja i u ZOO Hrvatska Sahara. Bili smo i na pješčanim dinama. Meni je izlet bio jako dobar i rado bih se vratio u Đurđevac.
Benjamin K.
Mi četvrtaši posjetili smo Đurđevac. Izlet je bio izvrstan! Svidjelo mi se kad smo išli u Hrvatsku Saharu. Tamo su bile razne slatke životinje. Na izletu nismo imali puno slobodnog vremena, već puno aktivnosti koje su bile prezanimljive. Svidjele su se i učiteljicama. Također mi se svidjela i predstava u Starom gradu. Ovo mi je bio jedan od najboljih izleta!
Iskra D.U.
Đurđevac mi se jako svidio. Ručak je bio prefin, a i predstava je bila sjajna. Najviše mi se svidjelo kada su iz topa „ispalili“ picoka. Obišli smo i zoološki gdje smo mazili životinje, a najbolja mi je bila ljama. Igrali smo razne stare igre i posjetili energetsko polje gdje je, prema legendi, pao ispaljeni picok. Mogli smo se sanjkati po pijesku iza šume. Na kraju smo posjetili muzej gdje smo si kupili suvenire. Zatim smo krenuli za Zagreb. Volio bih opet posjetiti Đurđevac i maziti životinje. Preporučio bih ga svima!
Rene M.