DOGAĐANJA
Tvornica čokolade Zotter
U četvrtak, 9. listopada 2025. učenici petog i šestog razreda u sklopu terenske nastave njemačkog jezika uputili su se u jedinu tvornicu u Europi koja proizvodi čokoladu od zrna kakaovca do gotovog proizvoda – Zotter. Na putu do Austrije upoznati su s različitim zanimljivostima i humanitarnom pričom Zottera. Rješavali su i radni listić s kombinacijama okusa na njemačkom jeziku.
Samoj degustaciji prethodio je kratak film na njemačkom jeziku o ideji i nastanku tvornice čokolade. Uz smijeh i razmjenu dojmova stigli smo u jestivi vrt u kojem smo imali priliku ubrati i probati biološke proizvode koji sazrijevaju u jesen te razgledati domaće životinje.
U ranim večernjim satima umorni smo, ali siti i zadovoljni završili druženje.
Škola u prirodi u Novom Vinodolskom
Škola u prirodi u Novom Vinodolskom – nezaboravno iskustvo 4. a i 4. b razreda
Učenici 4. a i 4. b razreda Osnovne škole Cvjetno naselje proveli su pet nezaboravnih dana, od 15. do 19. rujna 2025., u školi u prirodi u Novom Vinodolskom. Pet dana ispunjenih učenjem, igrom, izletima i druženjem ostat će im u trajnom sjećanju. Od prvog dana zavladalo je uzbuđenje – smještaj u sobe, druženje i dogovori o tome što sve žele doživjeti. Dani su bili ispunjeni aktivnostima koje su povezivale učenje, igru i istraživanje primorskog kraja. More i kupanje bili su posebna radost – učenici su uživali u plivanju, igri na plaži i druženju uz obalu. Vrijeme ih je itekako poslužilo pa su ponekad i dvaput dnevno iskoristili posljednje dane ljeta za kupanje i sunčanje. Ništa manje uzbudljivi nisu bili ni planirani izleti. Na izletu u Vrbnik, primorski gradić na otoku Krku, istražili su uske kamene ulice, posjetili znamenitosti i čuli zanimljive priče o lokalnoj povijesti i tradiciji. Posebno uzbuđenje vladalo je u vožnji brodom koja je bila popraćena glazbenim hitovima prema izboru učenika. U Crikvenici je svatko pronašao nešto za sebe… osvježenje u obliku sladoleda, nezaobilaznu kupovinu suvenira ili igru u parku. U tih pet dana Novi Vinodolski postao im je drugi dom! Prošetali su se starom gradskom jezgrom, upoznali kulturne znamenitosti i uživali u prekrasnom pogledu na more. Osim izleta, svaki je dan bio ispunjen zajedničkim igrama, radionicama i druženjima uz koje su učenici učili o prirodi, razvijali suradnju i prijateljstva, ali i jačali samostalnost i odgovornost. Uz sve to, učenici su sudjelovali u sportskim natjecanjima i večernjim druženjima. Jedno od takvih bio je i Supertalent na kojem su naši učenici pokazali izvrsne plesne, reperske i pjevačke sposobnosti te je jedna učenica za svoju vokalnu izvedbu osvojila 3. nagradu. Tijekom boravka pokazali su veliku samostalnost, naučili brinuti se o svojim stvarima, pomagali jedni drugima i još više učvrstili prijateljstva. Na kraju petodnevnog boravka svi su se složili u jednom – škola u prirodi nije bila samo učenje već i pustolovina, novo iskustvo i uspomena koja će im zauvijek ostati u sjećanju te koja će se rado prepričavati.
Učiteljica Ana Havidić

Cineschool dan – Filmska čarolija koja se nastavlja!
Za učenike produženog boravka od 2. do 4. razreda 11. lipnja bio je jedan od onih dana koje će dugo pamtiti! Toga smo dana, u sklopu našeg Cineschool dana, posjetili Cinestar u Avenue Mallu, a dočekali su nas veliki kinoekran, vesela atmosfera, kokice, sokovi i – što je najvažnije – zabava i smijeh u društvu prijatelja i učitelja.
Ove godine imali smo priliku pogledati dugoočekivani film „Lilo i Stitch“, američku znanstvenofantastičnu komediju iz 2025. godine. Riječ je o remakeu poznatog Disneyjeva animiranog filma iz 2002., koji je u novom, suvremenom izdanju ponovno osvojio srca i djece i odraslih. Film nas je podsjetio na to koliko su važni prijateljstvo, prihvaćanje različitosti i obitelj, sve uz pustolovine jedne djevojčice i njezina neobičnog izvanzemaljskog prijatelja.
Kokice su se grickale s guštom, a sokovi su klizili niz grlo dok smo pratili uzbudljivu i emotivnu priču na velikom platnu. Osim uživanja u filmu, ovaj dan bio je i prilika za dodatno zajedničko druženje, stvaranje uspomena i jačanje prijateljstva, što ga čini još vrjednijim dijelom našeg školskog programa.
Tko kaže da škola ne može biti zabavna?
Cineschool dan još je jednom pokazao da učenje može biti povezano s kulturom, umjetnošću i zabavom, a mi s nestrpljenjem čekamo sljedeću avanturu u kinu!
Tko zna – možda sljedeći put uz još više kokica i smijeha!
DOJMOVI UČENIKA:
U srijedu smo s razredom bili u kinu. Gledali smo film „Lilo i Stitch“. Film je u nekim dijelovima bio smiješan, u nekima tužan. Jako mi se svidio iako je bio tužan. Najtužniji mi je dio bio kad su se potopili, ali mi je bilo zanimljivo kad su uspjeli izroniti. Smiješno mi je bilo kad Stitch nije znao reći neke riječi.
Gita F., 2. b
Učenici OŠ Cvjetno naselje išli su u kino i jako su se zabavili. Kako bismo dodatno uživali, jeli smo kokice, pili sokove i zasladili se Twixom. To mi se jako svidjelo. Gledali smo odličan film „Lilo i Stitch“. Vožnja autobusom bila je jako zabavna jer smo sjedili po želji u paru. Cijeli je bus drhtao od naše vesele buke.
Ema F., 4. a
U srijedu sam išao u kino. Gledali smo film „Lilo i Stitch“. Stitch je bio izvanzemaljac. Najbolji dio mi je bio kad je Stitch razbio kavez. Film mi se svidio jer je bilo izvanzemaljaca. Ima i tužnih dijelova, ali vam ne želim kvariti film.
Patrik B., 2. b
Dana 11. 6. 2025. išli smo u kino gledati film „Lilo i Stitch“.
To mi se jako svidjelo jer se rijetko događa. Premda sam mislio da je film za curice, shvatio sam da mi se sviđa. Najviše mi se svidjelo kad je Lilo pronašla Stitcha u azilu za pse.
Taj dan mi je bio super jer nije bilo zadaće i jer je bio zanimljiv.
Lukas H., 3. b
U kinu smo u srijedu gledali film „Lilo i Stitch“. Film mi je bio dobar. Većina dijelova bila je dobra osim nekih tužnih dijelova. Tužno mi je bilo to što su se Lilo i njezina sestra morali rastati.
Mak M., 2. b
U srijedu smo išli u kino s drugim i trećim razredima. Film je bio zanimljiv, a neki su dijelovi bili malo tužni. Omiljeni mi je lik bio Stitch jer je jako sladak i pametan. Najtužniji mi je dio bio kad su se Lilo i njezina sestra gotovo rastale. Film mi se jako svidio.
Ema R., 4. b
U kinu smo gledali film „Lilo i Stitch“. Svidjelo mi se i bilo mi je smiješno kad je Lilo rekla izvanzemaljcu da je debeli krumpir. Film mi se svidio, ali mi se nije svidio ledeni čaj jer je bio previše vodenast.
Stipe Š., 2. b
Jučer, 11. 6. 2025. imali smo Cinescool dan (išli smo gledati film sa školom).
Gledali smo film „Lilo i Stitch“. U kino su išli 2., 3. i 4. razredi. Film se skoro svima svidio.
Svima bih preporučila da pogledaju film „Lilo i Stitch“.
Nika Š., 3. b
Boravkaši OŠ Cvjetno naselje u srijedu, 11. lipnja, išli su u kino u Avenue Mall. Gledali su film „Lilo i Stitch“. Film je kod neke djece izazvao emocije. Meni osobno film je bio prekrasan. Najdraži dio bio mi je kada su spasili Stitcha.
Ana K., 4. a
Kad smo bili u kinu, nije mi se svidjelo jer su pustili film prije nego što su svi razredi ušli u dvoranu, ali su nam onda pustili ispočetka. Film je bio zanimljiv i svidio mi se. Također, bilo je odlično jer su kokice bile fine.
Ema K., 4. a
U srijedu smo u kinu gledali film „Lilo i Stitch“. Najviše mi se svidjelo što je Stitch plav i jako mi je bilo zanimljivo što su u filmu bili izvanzemaljci. Film je bio odličan i preporučio bih ga svima.
Marko Č., 2. b
Jučer su učenici od 2. do 4. razreda išli u Avenue Mall gledati film „Lilo i Stitch“. Film je trajao 1 sat i 50 minuta.
Najviše mi se svidjelo kad je šefica izvanzemaljaca rekla da Stitch može ostati na Zemlji, a najtužnije mi je bilo kad su uhvatili Stitcha.
Cijeli film mi se svidio.
Tara P., 3. b

Turnir produženog boravka – više od igre!
U zadnjim tjednima nastavne godine, kada školske torbe postaju lakše, a sunce sve češće mami van iz učionica, školsko igralište ponovno se pretvorilo u pravu malu sportsku arenu. Zviždaljke, navijanje, dogovori oko taktike, padovi (neki graciozniji od drugih) i pogodci za pamćenje – sve to može značiti samo jedno: stigao je Turnir produženog boravka – Cvjetni kup! Otvara se početkom svibnja, svečanim ždrijebom skupina, a zatvara svečanim proglašenjem svih koji su se posebno istaknuli.
Turnir, koji se održava svake godine i traje mjesec dana, prerastao je u pravo slavlje sporta, prijateljstva i odgojnih vrijednosti. Nije riječ samo o postignutim golovima i izbjegnutim loptama već o učenju važnih životnih lekcija: kako pobijediti s poštovanjem, izgubiti s dostojanstvom i uvijek igrati srcem. Emocionalna zrelost ovdje je važna koliko i precizan udarac ili brzi refleks. Upravo su to pokazali svi sudionici – od najmlađih prvašića do iskusnijih četvrtaša.
NOGOMETNI SPEKTAKL
Turnir u nogometu bio je pun preokreta, sjajnih akcija, obrana za udžbenike i neplaniranih promašaja! Neki su jurili za loptom kao da im o tome ovisi sudbina, a drugi su se držali taktike „čekam priliku iz sjene“. Uzbuđenje je bilo toliko veliko da su se i golovi tresli… čak i kad lopta nije pogodila mrežu.
Učenici 3. b razreda zasluženo su osvojili prvo mjesto, nakon napete finalne utakmice protiv 3. a, koju su odlučili – ni manje ni više – nego jedanaesterci! Treće mjesto pripalo je srčanom 2. b razredu koji je svojom borbom oduševio i publiku i učitelje.
NOGOMET – REZULTATI:
- mjesto – 3. b
- mjesto – 3. a
- mjesto – 2. b
Nagrade za pojedince:
Igrač turnira: Marin Mekterović (3. a) – miran, precizan i uvijek ondje gdje treba biti.
Najbolji strijelci: Luka Kontak (3. b) i Marin Mekterović (3. a) – ravnopravni gol-majstori.
Najbolji golman: Damjan Vanka (4. b) – branio kao da mu je stativa najbolji prijatelj.
Najbolji debitant: Max Jech (1. a) – malen, ali s velikim talentom.
GRANIČAR – BRZINA, TAKTIKA I MALO SREĆE
Graničar nas ni ove godine nije razočarao. Ponovo se pokazalo tko ima brze noge, tko sposobnost dobre procjene, a tko – nevjerojatnu sreću! Lopte su letjele, igrači padali, neki izbjegavali loptu kao da je domaća zadaća, a neki je hvatali kao da im život ovisi o tome. Bilo je napeto, veselo i vrlo energično! Vidjeli smo i taktičke poteze vrijedne trenerske karijere.
GRANIČAR – REZULTATI:
- mjesto – 4. a, b
- mjesto – 3. b
- mjesto – 2. b
Posebne nagrade u graničaru:
Najbolji debitant: Nina Margitić (1. b) – neustrašiva prvašica s osmijehom širim od igrališta.
Prvi put u graničaru smo proglasili i – igračicu turnira!
Ta čast pripala je Miji Komušar iz 3. b razreda, čija je brzina, neustrašivo hvatanje lopte, iznimna angažiranost i zarazna borbenost osvojila simpatije i pažnju svih učitelja. Svojim pristupom igri pokazala je što znači biti pravi timski igrač i zasluženo ponijela ovu titulu.
Iako su prvi put kročili u svijet turnira, naši prvaši pokazali su ogromno srce i želju za igrom. Uvježbani (ili barem odlučni), nasmijani i prepuni entuzijazma, odigrali su svoje prve utakmice i zaradili simpatije.
Na kraju, iako su se medalje i diplome podijelile, svi su izašli kao pobjednici – jer su naučili što znači biti dio tima, kako slaviti, ali i kako pružiti ruku nakon poraza. A to je vrjednije od bilo kakva trofeja.
Velike čestitke svima od jednako entuzijastičnih učitelja produženog boravka i svih ostalih djelatnika OŠ Cvjetno naselje koji su često pauzu koristili za praćenje našega turnira!
Aroa Bulić, mag. prim. educ.

Posjet Parku znanosti i Oroslavju
Toliko smo puta već čuli za Park znanosti u Oroslavju, a neke od njihovih eksponenata imali prilike vidjeti u zagrebačkim parkovima i Muzeju iluzija, no posjet parku 29. svibnja 2025. ipak je ostavio na nas najveći dojam. Oduševio je sve trećaše naše škole i učiteljice u pratnji, a najviše zbog izvrsnog animatora koji je cijelu “priču” i sve eksponate iznimno zanimljivo predstavio djeci. Začin svega bila je radionica na kojoj su učenici u skupinama izrađivali Newtonovo klatno i zaista se potrudili u izradi kako bi njihov dizajn, kvaliteta i uspješnost prezentacije klatna došli do izražaja. Nakon Parka znanosti uputili smo se na zasluženu igru i piknik u parku u centru Oroslavja. Neki su uživali u sportskim aktivnostima na nogometnom terenu, neki u dječjem parku na spravama, a neki su se jednostavno odmarali u hladovini na dekici. Bilo je vremena za sve… i sladoled i igru i piknik, stoga vjerujemo da su se svi vratili kući s lijepim uspomenama na dan proveden u Hrvatskom zagorju.
Ana Havidić

Svjetski dan zaštite okoliša i Dan rijeke Save
Dana 5. lipnja učenici 2.a razreda bili su gosti na svečanosti obilježavanja Svjetskog dana zaštite okoliša i Dana rijeke Save koja se održalo na Savskom nasipu kod Boćarskog doma. Ovom prigodom službeno je otvoren i informativni stup na nasipu uz rijeku Savu.
Lipanj je mjesec u kojem slavimo važnost prirode i naših voda, obilježavamo Dan rijeke Save i Svjetski dan zaštite okoliša. Ove godine posebno smo istaknuli nužnost zajedničkog djelovanja u očuvanju okoliša i vodnih resursa.
Povodom obilježavanja Dana rijeke Save i Svjetskog dana zaštite okoliša, Hrvatske vode otvorile su informativni stup na nasipu uz rijeku Savu, a priređena je i edukativna prezentacija za djecu te predstavljanje edukativne slikovnice „Da nas rijeke ne poplave, smanjimo rizik od poplave“ u okviru projekta VEPAR.
Obilježavanju Svjetskog dana zaštite okoliša i Dana rijeke Save prisustvovao je generalni direktor Hrvatskih voda Zoran Đuroković, ali najveće zvijezde bili su učenici 2.a razreda koji su imali prilike vidjeti modele poplava te zaštite od poplava na maketi koja simulira poplavne događaje. Neki od učenika dali su izjave za Regionalni dnevnik za HRT i TV Novu kao pravi profesionalci. Na kraju ovog iznimnog druženja učenicima su podijeljeni prigodni pokloni, a učiteljice Tea i Saša primile su niz edukativnih materijala uz dogovor da se ponovi druženje i za sljedeće godine na Dan rijeke Save.

Dan u prirodi
Učenici 2. razreda zaslužili su jedan radni dan provesti u prirodi umjesto u učionici. Terenska nastava organizirana je na OOPG-u Mlađan za koji već provjereno znamo da je za najmlađe školarce lokacija za 5+! Tako smo u ponedjeljak, 2. lipnja 2025., napunili autobus s 46 ozarenih malih lica i 46 izletničkih ruksaka i s nekolicinom jednako ozarenih učiteljica.
OOPG Mlađan
U Dubravi, ali ne onoj zagrebačkoj, već moslavačkoj, autobus su dočekala dva mladića sa zviždaljkama i momentalno privukla pozornost učenika. Domaćini su odlični pedagozi i treneri koji su s puno volje obogatili terensku nastavu svim vrstama aktivnosti: šetnjom poučnom stazom kroz voćnjak jabuka, vježbama na senzomotoričkom poligonu, obilaskom imanja i hranjenjem životinja te radionicom u vrtu. Sve su to djeca obavila uz pjesmu, a bilo je i puno vremena za igru i duženje na livadi, igralištu i u parku. Razvlačile su se sve moguće igračke i rekviziti koje su uspješno donijeli i odnijeli. Na kraju, ali ne i najmanje važno, spomenut ćemo prefini obroke pripremljene s domaćim sastojcima – doručak po dolasku (palačinke s pekmezom i preljevom od čokolade, prirodni sok od jabuke) i ručak (pohano meso i pire-krumpir, salata i sok).
Učiteljica Lana Lončar
Dojmovi učenika
Jučer sam sa svojim razredom bila na imanju Mlađan. Kad smo došli, voditelj nam je ispričao jako zanimljivu priču. Nakon priče otišli smo u restoran jesti palačinke (lapačinke) s pekmezom od jabuke. Kasnije smo se prošetali šumom i otišli na poligon. Jako sam se zabavila na poligonu. Kad smo završili s vježbom, prošetali smo kroz voćnjak i otišli na ručak. Voditelj nas je odveo i na nindža-poligon koji je bio jako zabavan. Meni se na izletu sve svidjelo zato što smo se lijepo proveli, igrali i zabavili.
Sara K., 2. b
Jučer sam s razredom bio na OOPG Mlađan. Hranili smo kokoši i ribe. Jeli smo lapačinke. Hodali smo po šumi, igrali se na livadi, bili na poligonu te se utrkivali. Najviše su mi se svidjele palačinke jer su bile najbolje na svijetu.
Lukas Z., 2. b
Jučer sam bio sa svojim razredom na OOPG-u Mlađan. Kad smo stigli, voditelj nam je ispričao priču i usput postavljao pitanja. Poslije smo pojeli palačinke s pekmezom i čokoladnim preljevom. Kasnije smo hranili ribe i kokoši te smo se prošetali šumom. Bili smo i na nindža-poligonu nakon kojeg smo prošli kroz vrt s jabukama. Za ručak smo imali pohano meso i pire. Najviše mi se svidjelo to što smo se igrali u parkiću i na livadi jer smo mogli igrati nogomet i odbojku.
Adrian G., 2. b
Jučer sam sa svojim razredom na OOPG Mlađan. Kada smo došli, najprije nam je trener ispričao priču, a onda smo jeli lapačinke, hranili ribe i kokoši, šetali se šumom, trčali i igrali se u parku. Svidjelo mi se kada smo bili na nindža-poligonu i kada smo jeli lapačinke. To mi se svidjelo jer jako volim lapačinke, a poligone isto jako volim.
Sara B., 2. b




STEM istraživači
U suvremenom svijetu STEM područje (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) postaje sve važnije za razvoj društva i rješavanje globalnih izazova. Kako bismo potaknuli interes učenika za te discipline, formirana je radna skupina koja praktičnim aktivnostima, istraživanjem i suradnjom istražuje različite aspekte STEM-a. Ovaj školski projekt ne samo da omogućuje učenicima stjecanje novih znanja i vještina već ih potiče na kritičko razmišljanje, kreativnost i timski rad.
Evo što smo sve radili ove školske godine:
- Posjet Hrašćini – mjestu pada meteorita
- Mjerenje visina i duljina Talesovim poučkom
- Izrada camere obscure
- Izrada anemometra
- Avioni od papira – koji model leti najbolje?
- Priprema, pečenje i degustacija kruha – kako to rade STEM stručnjaci
- Posjet PMF-u u povodu Dana i noći na PMF-u
- Mjerenje geografske širine
Znanstvene pustolovine: Izvannastavne aktivnosti pune istraživanja uz zabavu
Naša škola uvijek potiče učenike na istraživanje, eksperimentiranje i praktično učenje u raznovrsnim izvannastavnim aktivnostima. Ove godine, učenici zainteresirani za STEM područje sudjelovali su u nizu zanimljivih znanstvenih i kreativnih radionica koje su im omogućile da istraže svijet oko sebe na jedinstven način. Pritom su im pomagale učiteljice Vesna Škreb Salamunić i Renata Brkanac te psiholozi Toni Crvelin, Tina Kirin i Lucija Šutić.
Ovdje donosimo samo kratki prikaz aktivnosti, postignuća i iskustva učesnika.
- Posjet Hrašćini – mjestu pada meteorita
Učenici su uz pratnju učiteljica posjetili Konjščinu, razgledali nešto staro i nešto novo – konjščanski Stari grad i solarnu elektranu. Upoznali su se s početcima korištenja solarne energije u Hrvatskoj te budućnosti tog izvora energije (proširenje postojećih i izgradnja novih solarnih elektrana). Potom su posjetili Hrašćinu, mjesto gdje je 1751. godine pao poznati željezni meteorit. Uz priču o tom nevjerojatnom događaju upoznali su se s astronomijom, poviješću svemirskih objekata i njihovim utjecajem na znanost. Također su posjetili kuriju Belošević u kojoj su poslušali priče naše domaćice Spomenke Štimec, prevoditeljice i pjesnikinje na esperantu te velike zaljubljenice u priče i legende o zanimljivim osobama iz zagorskog kraja.
- Mjerenje visina i duljina s pomoću Talesova poučka
S pomoću jednostavnih alata i geometrije, učenici su praktično primijenili Talesov poučak kako bi izmjerili visine drveća i škole te veće udaljenosti u školskom dvorištu. Morali su savladavati i prepreke na koje su naišli (sumrak, premalo Sunčeve svjetlosti, preduge sjene) te pronalaziti nove, različite načine mjerenja kako bi što preciznije izmjerili sve zadane veličine. Ova aktivnost pokazala im je kako se matematika koristi u svakodnevnom životu.
- Izrada camere obscure – prve fotografije u povijesti
Što je to tamna komora i kako je postala temelj moderne fotografije? Učenici su se najprije upoznali s uporabom tamne komore tijekom povijesti. Naučili su kako nastaje slika, koje matematičke i fizikalne zakonitosti stoje iza stvaranja slike u oku i u tamnoj komori i na kraju su izradili vlastite camere obscure od kutija, istražujući kako svjetlost stvara slike. Na jednoj od sljedećih radionica, koristeći lijepo sunčano vrijeme, čak su napravili i „selfie” svojom camerom obscurom.
- Kako izmjeriti snagu vjetra? Izrada anemometra
Koristeći plastične čašice, drvene štapiće i kreativnost, učenici su konstruirali anemometre – instrumente za mjerenje brzine vjetra. Uz pomoć sušila za kosu stvorili smo vjetar, a učenici su svoje uređaje testirali i računali brzinu strujanja zraka. Kao pravi znanstvenici, opisali su sve faze svojeg rada (od ideje, preko izvedbe, do opisa različitih varijanti pokusa i rezultata koje su njima postigli te zaključaka).
- Avioni od papira – aerodinamika u praksi
Tko može napraviti avion koji leti najdalje? A najpravilnije (najravnije)? Na natjecateljskoj radionici učenici su dizajnirali različite modele papirnatih aviona, testirali njihov let i raspravljali o zakonima fizike koji utječu na let. Koristili su i prijedloge za izradu modela (origami – knjige, videozapisi) te su dobivene modele sami prilagođavali (isprobavali različite veličine i vrste (debljine) papira) kako bi postigli što bolju aerodinamičnost (cilj je bio postići što dulji pravocrtni let).
- Od zrna do kruha – znanost iza pečenja
Isplati li se izraditi kruh kod kuće? U praktičnoj radionici učenici su sami mijesili i pekli kruh. Aktivnost je trajala od ranih jutarnjih sati kad su zamijesili svoje kruhove i odložili ih na toplo mjesto u učionici. Dok se kruh pekao, računali su kolika je cijena izrade domaćeg kruha. Sastojci plus korištena energija (pećnica) i dobili smo ukupnu cijenu kruha. Naravno, svaki smo kruh i izvagali (prije i poslije pečenja) kako bismo utvrdili koja se količina zapravo dobije od upotrijebljenih sastojaka. Na povratku iz škole posjetili su pekarnice te pronašli cijene kruha kako bi ih usporedili s cijenom našega. Izgleda da se ipak isplati raditi kruh kod kuće (a i degustacija svježe ispečenoga to je potvrdila).
- Dan i noć na PMF-u – upoznavanje sa svijetom znanosti
Posjetom Prirodoslovno-matematičkom fakultetu (PMF) tijekom Danā otvorenih vrata učenici su imali priliku vidjeti moderne laboratorije, družiti se sa studentima fizike i matematike (igre, mozgalice, šah) i sudjelovati u demonstracijskim pokusima. Obišli su i cijeli kampus PMF-a kako bi osvijestili koja se to sve područja znanosti proučavaju na njemu, a dobili su priliku pokazati i svoje znanje iz različitih prirodoslovnih područja sudjelovanjem na kvizu znanja te u igrama escape rooma.
- Mjerenje geografske širine
Posljednja ovogodišnja radionica bila je posvećena Zemlji i Suncu. Učenici su po uzoru na hrvatskog znanstvenika Marina Getaldića pokušali odrediti geografsku širinu Zagreba. Koristeći aplikaciju, mjerili su kut upada Sunčevih zraka na Zemlju (točno u podne) te po danom predlošku izračunali geografsku širinu.
Zašto su takve aktivnosti važne?
Ove izvannastavne aktivnosti potiču kritičko razmišljanje, timski rad i kreativno rješavanje problema. Učenici ne samo da su stekli nova znanja već i razvili praktične vještine koje će im koristiti u budućnosti.
Pratite naše sljedeće pustolovine – uvijek se ima što novo istražiti! Veselimo se budućim radionicama i idejama koje ćemo istraživati!
Vesna Škreb Salamunić, učiteljica matematike i fizike
Renata Brkanac, učiteljica matematike
Naši najmlađi na Izletištu Mlađan
22. svibnja 2025. bio je dan, još u rujnu određen, za prvi izlet prvih razreda OŠ Cvjetno naselje. Naši su 1.a i 1. b spremno dočekali svoj prvi izlet i veselo uskočili u autobus. Usprkos jutarnjoj gradskoj gužvi i ponekoj mučnini, vožnja autobusom bila je ugodna i brzo smo stigli na naše odredište – Izletište Mlađan.
Veselo iskočivši iz autobusa, uputili smo se na kratak obilazak ribnjaka u kojem žive veliki som Jura, čije oko ima veličinu ljudske glave, i ribica Željka, koja onima s najviše sreće ispunjava i najveće želje. Nakon što smo nahranili ribe u ribnjaku, poslušali smo priču o jabukama – zaštitnom znaku Izletišta Mlađan. Naučili smo kada jabuke cvatu, kada se beru, kako se radi sok te što znači PA-STE-RI-ZA-CI-JA, vjerojatno najdulja riječ koju smo toga dana čuli. Jedini je logični korak, nakon priče o jabukama i njezinim ukusnim proizvodima, bio i probati ih. Za doručak su nas dočekale svježe palačinke punjene pekmezom od jabuka i prelivene čokoladom te blag, ali vrlo ukusan sok od jabuke.
Sladak i ukusan doručak bio je sjajan poticaj za nastavak dana. Šetnja voćnjakom bila je ne samo dobra tjelovježba nakon doručka već i prilično poučna. Djeca su mogla naučiti nešto o samome mjestu gdje se imanje nalazi te o biljnim i životinjskim vrstama koje tamo žive. Na kraju šetnje čekao je poligon. Iako zahtjevan, poligon je bio još jedna prepreka kojoj su prvaši hrabro pristupili i dali sve od sebe da je savladaju. Zadihani od trčanja, odmor su iskoristili kako bi iskušali sreću i strpljenje u traženju djeteline s četiri lista.
Središnja radionica našeg izleta bila je sadnja vrta. Učenici su imali priliku naučiti kako se sadi i zasaditi radič. Podijeljeni u parove i raspoređeni uzduž gredica dobili su pribor potreban za sadnju – štihače, grablje, sjeme te kantice s vodom – sve prilagođene veličini i dobi učenika. Prvo su štihačama prevrtali zemlju, zatim poravnali grabljama te na kraju posipali sjeme i zalili vodom. Na kraju su, poput američkih Indijanaca vrteći se u krug, dozivali kišu koja će njihove gredice dodatno zaliti. Iako je teško povjerovati, kišu su uspjeli, makar na kratko, uistinu dozvati.
Vjerojatno najuzbudljiviji dio izleta bio je ninja poligon koji su učenici savladavali u paru i pazeći jedan na drugoga. Nestabilni i uski mostovi, mreže i umjetne stijene koje je trebalo prijeći bili su nešto ozbiljnije prepreke. Motoričke vještine, snaga, hrabrost i snalažljivost došle su na ozbiljan test. Na kraju je presudila ustrajnost i nepokolebljivost pa su samo oni najuporniji uspjeli sve prepreke uspješno savladati.
Budući da je nakon doručka, a tijekom svih opisanih aktivnosti, najčešće pitanje bilo: „Treneru, a kad će ručak?“, ručak smo dočekali očito gladni. Ukusan ručak i predah godio je i onima najaktivnijima. Poslije kratkog predaha opet je bilo vrijeme za igru i zabavu. Od nogometa preko igre u parku, ljuljanja i penjanja, do igranja u pješčaniku, svatko je mogao naći aktivnost koja mu najviše odgovara i nezadovoljnih nije bilo. U igri, druženju i zabavi vrijeme je proletjelo i bilo je vrijeme da se okupimo za povratak. Kao i na putu prema izletištu, vožnja je protekla mirno usprkos gužvi u koju smo opet upali.
Kao i svi ostali prvi pokušaji, i naš je prvi izlet bio obilježen nekim manjim i nekim većim nespretnostima koje se mogu pripisati neiskustvu, ali siguran sam da ćemo, kako godine i izleti prolaze, biti sve vještiji, a naši zajednički izleti bit će obilježeni isključivo dobrom zabavom i nezaboravnim trenutcima.
učitelj Luka Bosak
Kušaonica
22. svibnja u sklopu projekta Zdravlje na tanjuru naši učenici imali su priliku kušati domaći namaz od piletine, roladu s eko medom i namazom od marelice te domaći sok od bazge. Osim usmene razmjene komentara na nove okuse, učenici su ovaj put ocjenom od 1 do 5 vrednovali nova jela. Moramo priznati da su prevladale odlične ocjene, tako da će na školskom jelovniku uskoro biti namaz od piletine, rolada i sok od bazge. Pohvaljujemo naše pomagače iz 2.b razreda koji su vrijedno točili sokove i nudili svojim prijateljima zdrave delicije. Zahvala ide i našim kuharima koje je posebno razveselila gužva oko stola i dobivene visoke ocjene.

