DOGAĐANJA

“Raspucavanje” s petašima

U petak, 16. svibnja, u našoj su školi gostovali glumci Kazališta Lutonjica Toporko i izveli predstavu „Raspucavanje“ pred učenicima petog razreda.
Lajtmotiv predstave utakmica je između Hrvatske i Brazila u Dohi, ali protkana je temama međuvršnjačkog nasilja, rasne i spolne diskriminacije te na duhovit način približava mlađim naraštajima probleme koji su sve češći u društvu.
Jakov Jozić, Jan Novosel i Roko Raguž svojim su izvrsnim interpretacijama Hrvata, Slovenca i Roma odigrali brzu, dinamičnu predstavu koja je petašima u potpunosti zaokupila pozornost, nasmijala ih, ali – vjerujemo – itekako potaknula na
razmišljanje.
Predstavu je, u suradnji s Hrvatskim nogometnim savezom i Ministarstvom znanosti i obrazovanja kao partnerom, Kazalište Lutonjica Toporko za naše učenike izvelo besplatno kao dio preventivnog programa.

Peti razredi na terenskoj nastavi u Karlovcu

Učenici 5 A i B razreda 9. 5. 2025. godine uputili su se na terensku nastavu u Karlovac. U njihovom planu i programu su posjetili Interaktivni muzej Nikole Tesle, ručali su na OPG-u Marinković i razgledavali njihove domaće životinje, pogledali su Aquatiku (akvarij slatkovodnih riba) i  trebali su se voziti žitnom lađom. Nažalost, vožnja lađom nije bila moguća zbog visoke razine rijeke Kupe, no to ih nije spriječilo da poslušaju kratku priču o žitnoj lađi, povijesti Karlovca i njegovih četiriju rijeka. Nakon zanimljivog povijesnog proputovanja dobili su i slatko iznenađenje. Na OPG-u Marinković svi su se zabavili, a kasnije i pogledali njihovo imanje s različitim domaćim životinjama. Interaktivni muzej Nikole Tesle  obuhvaćao je zanimljivo predavanje o Nikoli Tesli, kratke videozapise o Teslinim opsesijama, strahovima, super moćima…kviz na lebdećim tabletima, Tesline projekte i osjetili energiju na vlastitoj koži. Učenici su svoj izlet završili odlaskom u Aquatiku gdje su naučili puno o slatkovodnim ribama o kojima nam je cijelih sat vremena govorio zanimljivi vodič. S puno znanja i novih informacija učenici su krenuli prema Zagrebu.  
Peti razredi pokazali su lijepo i odgovorno ponašanje, svojevrsnu zrelost i zainteresiranost. 
I. Š., 5. b

Majčin dan

Majčin dan svake se godine obilježava druge nedjelje u svibnju.

Taj nas dan podsjeća na to koliko nam majke znače i na čemu im trebamo biti zahvalni.

Majke su svjetlo naših života. Snažne su i mudre te istovremeno brižne i drage. Tu su kada je teško i trebamo oslonac, tu su kada nam treba osmijeh i zagrljaj.

Kako bismo pokazali svoju zahvalnost majkama, održavali smo kreativne radionice u produženom boravku. Izrađivali smo čestitke, narukvice, medalje, magnetiće s akrostihovima i ukrasne vrećice te pleli cvjetne broševe od vune.

Zabavili smo se i uživali radujući se i zamišljajući osmijehe svojih majki kada budu ugledale naše radove. U galeriji pogledajte kako su nam ispali.

Sretan Majčin dan svim majkama!

Posjet IV. Tjednu znanosti

U petak, 11. travnja učenici 4. a razreda posjetili su IV. Tjedan znanosti – nezaobilazan četverodnevni događaj koji približava znanost svim generacijama. Imali su priliku sudjelovati na brojnim edukativnim radionicama i detaljnije saznati kako funkcionira ljudsko tijelo, voziti robote, dron i helikopter s pomoću virtualnih naočala, rješavati različite mozgalice i slagalice, simulirati eksplozije, kovati novčiće te mikroskopom promatrati različite stanice i drago kamenje. Učili su o posebnostima ljudskoga tijela i prehrani te sudjelovali u različitim mjerenjima i testiranjima (brzine, spretnosti, snage, ravnoteže i koordinacije). Izlagači su se trudili na pojednostavljen način učenicima objasniti i prikazati znanstvene spoznaje, a djeca su sve pratila sa zanimanjem, aktivno sudjelujući. Učenici su se u školu vratili oduševljeni viđenim, sa željom da se duže zadrže na tom događanju. Nekoliko učeničkih dojmova pročitajte u nastavku.

Prošli smo petak bili na IV. Tjednu znanosti. Gledali smo različite pokuse i prezentacije, a najviše mi se svidjelo kad sam uz pomoć studentice u epruveti odvojila DNK stanice jagode. U velikoj dvorani smo rješavali različite mozgalice vezane uz ljudsko tijelo. Htjela bih tamo provesti više vremena i preporučujem drugima da posjete.

Petra B., 4. a

U petak, 11. travnja išli smo na 4. Tjedan znanosti. Kada smo stigli, sudjelovali smo u različitim aktivnostima vezanim uz ljudsko tijelo i to mi je bilo zabavno jer smo na predmetu Priroda i društvo nedavno učili o tome. Najviše mi se svidjelo voziti dron te kada su nam studenti Metalurškog fakulteta iskovali novčiće, od kojih sam dva poklonila učiteljicama.

Dora R., 4. a

 

Meni su se na 4. Tjednu znanosti sve radionice jako svidjele. Bila sam uspješna u rješavanju različitih zadataka i svašta sam naučila. Išla bih opet jer nisam obišla sve štandove zato što ih je mnogo. Voljela bih da je posjet trajao duže.

Lola D., 4. a

Pazi, knjiga u Cvjetnom

U tjednu od 7. do 11. travnja naša je škola imala čast biti jedna od lokacija na kojima se održava Festivale knjige i književnosti Pazi, knjiga. Tijekom tih pet dana ugostili smo književnike koji pišu za djecu i mlade. Učenicima prvog razreda u posjet je došla Irena Zelena, drugaši su se družili i glumili s Marijanom Križanović, šestaši su uz Ivu Bezinović Haydon otkrili da slikovnice mogu kriti i ozbiljne teme, sedmašima je u goste došao majstor riječi i crteža Darko Macan, a osmaše je ulomcima iz svojeg najnovijeg romana zaintrigirao (pa i provocirao) Zoran Pongrašić.

Svaki je književni susret bio na svoj način drukčiji, no svi su autori predstavili vrlo zanimljive naslove i približili knjigu i književnost našim učenicima.

Više od Festivalu i susretima možete saznati na FB stranici

A mi se nadamo da ćemo i sljedeći put moći biti dio ovog festivala!

Svjetski dan svjesnosti o autizmu

Savez udruga za autizam i ove godine obilježava Svjetski dan svjesnosti o autizmu 02.04. uz slogan NISMO NEVIDLJIVI. Naš Franjo je donio plave balone koje smo, na veliko veselje sviju, poslali u nebesko plavetnilo…
Nakon radnog dana, slijedilo je čašćenje finim kinder čokoladicama.
Hvala mami Agici koja često pošalje po Franji slatkiše našim trećašima!

Učiteljica: Snježana Brezak

Posjet Kazalištu Scenoteka

             U četvrtak, 27. ožujka 2025. učenici prvog i drugog razreda posjetili su Kazalište Scenoteka i uživali u predstavi „Grimmix“.

            „Grimmix“ je interaktivna kazališna predstava koja donosi kreativnu reinterpretaciju čuvenih bajki braće Grimm. Bajke braće Grimm svima su nam jako dobro poznate te, iako su često pune strašnih vukova i zlih maćeha, ova predstava donosi potpuno novi, moderni obrat tih starih priča. Na jednome mjestu okupili su se najdraži junaci iz bajki te je tako stvorena jedinstvena peta bajka – Grimmix, u kojoj se omiljeni junaci, nakon dvjesto godina, slučajno susreću, upoznaju, sprijateljuju i zajedno pokušavaju pronaći način da se vrate u svoje bajke.

            Učenici su s velikim zanimanjem pratili predstavu od početka do kraja. Smijali su se, navijali, pa čak i „pomagali“ likovima u nekim trenucima – da, uistinu je bilo i interaktivnih trenutaka. Naučili su sve o važnosti povjerenja, prijateljstva i pomaganja te o razlici između dobra i zla, pravednog i nepravednog svijeta…

Nakon ovako odlične predstave, svi s nestrpljenjem čekaju sljedeći posjet kazalištu.

 

Nekoliko učeničkih dojmova pročitajte u nastavku.

Danas sam s razredom posjetio kazalište Scenoteka gdje smo gledali predstavu „Grimmix“, koja je posebna po tome što je puna šala i raznih bajki. Zanimljivo mi je bilo što su glumci malo ludovali po pozornici i pričali razne šale. Najnajdraži lik bio mi je kraljević iz bajke „Zlatokosa“ jer je on najviše ludovao i pričao najviše šala. Svim ljudima koji vole bajke preporučam ovu predstavu jer je jako smiješna.

Niko G., 2. b

Predstava mi je bila zabavna. Svidjela mi se Crvenkapica. Bilo  mi je zabavno kad se lovac prerušio u vuka.

Saša M., 1. b

 

Danas smo bili u kazalištu Scenoteka i gledali predstavu „Grimmix“. Predstava je bila predobra i jedna je od najboljih predstava koje sam gledala. Najsmješniji su mi bili patuljci jer su bili smiješno obučeni, ali mi je najbolji lik bila Crvenkapica. Ona je bila jako lijepa i njezina je bajka bila najbolja.

Ela S., 2. b

 

Danas smo bili u kazalištu Scenoteka i gledali predstavu „Grimmix“. Predstava je bila jako smiješna. Smiješni su mi bili patuljci jer su smiješno govorili i smiješno se kretali. Meni je kraljević bio najsmješniji jer je na početku umjesto Grimmix pročitao Grillmix. Ova je predstava bila jedna od boljih i preporučam je i djeci i odraslima.

Tonka B., 2. b

 

Na predstavi je bilo odlično i bilo je jako duhovito. Najsmješniji lik bio mi je kraljević. Predstava je bila poučna.

                                Val M., 1. b

 

Danas smo bili u kazalištu Scenoteka. Gledali smo predstavu „Grimmix“. Predstava je bila smiješna. Bila je puna šala i smijeha. Zanimljiva mi je bila velika knjiga na pozornici. Najsmješnije mi je bilo kada se Snjeguljica fotografirala mobitelom kada je već bila mrtva. Svima preporučam predstavu.

Sara B., 2.b

Gledao sam predstavu „Grimmix“. Predstava je bila duhovita. Sviđao mi se lovac. Predstava je još bila zabavna, odlična i zanimljiva. Najsmješniji lik bio je kraljević.

 Dan Č. B., 1. b

 

Danas smo bili u kazalištu Scenoteka. Gledali smo predstavu „Grimmix“. Predstava je bila jako smiješna jer su glumci smiješno glumili. Najsmješniji lik mi je bio kraljević jer se pravio važan, a govorio: „Mamice!“ Svima bih preporučila predstavu jer je baš super.

Sara K., 2.b

 

Predstava mi je bila smiješna. Najsmješniji lik bila mi je Snjeguljica. Bilo mi je super kad smo bili u mraku.

Nina M., 1. b

 

Najbolji lik bila mi je Snjeguljica. Predstava je bila smiješna jer su glumci promijenili neke stvari, nije bilo sve kao u bajci. Kraljević mi je bio najsmješniji jer je zvučao zabavno.

                                                Anja S., 1. b

 

 

 

 

 

 

 

 

Svjetski dan pripovijedanja u školskoj knjižnici

Svjetski dan pripovijedanja obilježava se diljem svijeta na izmaku zime, 20. ožujka. Ove smo ga godine i mi obilježili – školska knjižnica ugostila je učenike od prvog do trećeg razreda, a svakom od tih razreda naši su pripovjedači iz 4. b ispričali priču.

Priče iz različitih dijelova svijeta pripovijedali su nam Mara G., Marta M., Bartul K., Dunja H., Laura B. i Teo M. U raznolikim pričama saznali smo kako su se pripovijesti uopće proširile po svijetu, koliko se mudrosti i tajni krije u staji, zatim kako nije dobro biti ohol, koliko se isplati biti vrijedan i spreman pomoći nekomu u nevolji, koliko je važno držati se danog obećanja, ali i kako su klokanice dobile tobolac. Svaka je priča bila zanimljiva i posebna na svoj način, baš kao što je i svaki od naših pripovjedača.

Učenici u publici sa zanimanjem su ih slušali, smješteni na jastučićima i tabureima, te su o svakoj priči rado porazgovarali s knjižničarkom. Po pljesku koji su pripovjedači dobili, rekli bismo da je publika uživala, a razveselili su ih i bomboni…

Na pripovjedače smo zaista ponosni i zahvaljujemo im na trudu uloženom da ostalima uljepšaju ovaj dan i podijele ljepotu pripovijedanja.

Tanja Konforta, knjižničarka

 

Dan očeva

Očevi imaju posebnu ulogu u našim životima i zato je važno da imaju i poseban dan posvećen samo njima – 19. ožujka. To je njihov dan, a naši učenici očevima žele reći hvala i dati im do znanja koliko im znače. Stoga su na nastavi i produženom boravku Dan očeva obilježili izrađujući za svoje očeve prigodne čestitke, medalje, privjeske, portrete te posebne omote za čokoladu. Ushićenja, radosti i truda nije nedostajalo. U galeriji pogledajte kako izgleda kada se mašta i ljubav pretvore u umjetnost.

Opera „Regoč” u Lisinskom

Opera. Riječ koju naši učenici, ali i mnogi odrasli, često koriste za opisivanje solopjevanja. Ipak, opera je mnogo više od pjevnih arija – pogotovo onda kada se dramska radnja temelji na priči znanoj mnogima. Priča o dobroćudnom divu Regoču i znatiželjnoj vili Kosjenki, proizašla iz pera Ivane Brlić-Mažuranić, na suvremeni je način prikazana na pozornici male dvorane Lisinski. Prilagođena za glazbeno-scensku izvedbu, priča je izvedena u formi opere za djecu i mlade. Kod naših učenika izvedba je izazvala raznolike reakcije, od uzbuđenja do smijeha i zbunjenosti. Jedan od osvrta učenika možete pročitati u nastavku:

 

U četvrtak, 6. veljače, svi učenici od 5. do 8. razreda gledali su operu za djecu i mlade „Regoč”. Kada smo nakon velikog odmora svi ušli u autobuse, krenuli smo prema Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog.

Opera je započela laganom glazbom. Sviralo je pet izvođača: violončelo, dvije violine, viola i klavir. Nakon uvoda na pozornicu je izašlo nekoliko djevojaka i jedan muški lik te oni započinju svađu. Prepirku smiruje novi muški lik, a uz njega dolazi i stara Kosjenka. U prvome dijelu saznajemo da se likovi pripremaju za prikazivanje priče o Regoču i Kosjenki. Glazba je u predstavi imala veliku ulogu pa smo se mogli lakše uživjeti u radnju. Na primjer, kad se zbivalo nešto strašno, glazba se pojačala i promijenila ugođaj.

Budući da je ova predstava zapravo opera, mislio sam da će glumci samo pjevati, ali bilo je posve drugačije. Meni se opera baš svidjela te se nadam da se svidjela i drugima. Možda neki jednostavno ne vole takvu glazbu, no i to je u redu.

Opera je završila velikim pljeskom koji su izvođači zaista i zaslužili. Nakon prvog pljeska za glumce, uslijedio je još jači pljesak za sve glumce te dirigenta i glazbenike. Nakon izvedbe naš razred dobio je i grupnu fotografiju s Regočem i Kosjenkom.

Ivan Benceković, 7. a

Skip to content