DOGAĐANJA

Posjet Parku znanosti i Oroslavju

Toliko smo puta već čuli za Park znanosti u Oroslavju, a neke od njihovih eksponenata imali prilike vidjeti u zagrebačkim parkovima i Muzeju iluzija, no posjet parku 29. svibnja 2025. ipak je ostavio na nas najveći dojam. Oduševio je sve trećaše naše škole i učiteljice u pratnji, a najviše zbog izvrsnog animatora koji je cijelu “priču” i sve eksponate iznimno zanimljivo predstavio djeci. Začin svega bila je radionica na kojoj su učenici u skupinama izrađivali Newtonovo klatno i zaista se potrudili u izradi kako bi njihov dizajn, kvaliteta i uspješnost prezentacije klatna došli do izražaja. Nakon Parka znanosti uputili smo se na zasluženu igru i piknik u parku u centru Oroslavja. Neki su uživali u sportskim aktivnostima na nogometnom terenu, neki u dječjem parku na spravama, a neki su se jednostavno odmarali u hladovini na dekici. Bilo je vremena za sve… i sladoled i igru i piknik, stoga vjerujemo da su se svi vratili kući s lijepim uspomenama na dan proveden u Hrvatskom zagorju.

Ana Havidić 

Svjetski dan zaštite okoliša i Dan rijeke Save

Dana 5. lipnja učenici 2.a razreda bili su gosti na svečanosti obilježavanja Svjetskog dana zaštite okoliša i Dana rijeke Save koja se održalo na Savskom nasipu kod Boćarskog doma. Ovom prigodom službeno je otvoren i informativni stup na nasipu uz rijeku Savu.

Lipanj je mjesec u kojem slavimo važnost prirode i naših voda, obilježavamo Dan rijeke Save i Svjetski dan zaštite okoliša. Ove godine posebno smo istaknuli nužnost zajedničkog djelovanja u očuvanju okoliša i vodnih resursa.

Povodom obilježavanja Dana rijeke Save i Svjetskog dana zaštite okoliša, Hrvatske vode otvorile su informativni stup na nasipu uz rijeku Savu, a priređena je i edukativna prezentacija za djecu te predstavljanje edukativne slikovnice „Da nas rijeke ne poplave, smanjimo rizik od poplave“ u okviru projekta VEPAR.

Obilježavanju Svjetskog dana zaštite okoliša i Dana rijeke Save prisustvovao je generalni direktor Hrvatskih voda Zoran Đuroković, ali najveće zvijezde bili su učenici 2.a razreda koji su imali prilike vidjeti modele poplava te zaštite od poplava na maketi koja simulira poplavne događaje. Neki od učenika dali su izjave za Regionalni dnevnik za HRT i TV Novu kao pravi profesionalci. Na kraju ovog iznimnog druženja učenicima su podijeljeni prigodni pokloni, a učiteljice Tea i Saša primile su niz edukativnih materijala uz dogovor da se ponovi druženje i za sljedeće godine na Dan rijeke Save.

 

Dan u prirodi

Učenici 2. razreda zaslužili su jedan radni dan provesti u prirodi umjesto u učionici. Terenska nastava organizirana je na OOPG-u Mlađan za koji već provjereno znamo da je za najmlađe školarce lokacija za 5+! Tako smo u ponedjeljak, 2. lipnja 2025., napunili autobus s 46 ozarenih malih lica i 46 izletničkih ruksaka i s nekolicinom jednako ozarenih učiteljica. 

OOPG Mlađan

U Dubravi, ali ne onoj zagrebačkoj, već moslavačkoj, autobus su dočekala dva mladića sa zviždaljkama i momentalno privukla pozornost učenika. Domaćini su odlični pedagozi i treneri koji su s puno volje obogatili terensku nastavu svim vrstama aktivnosti: šetnjom poučnom stazom kroz voćnjak jabuka, vježbama na senzomotoričkom poligonu, obilaskom imanja i hranjenjem životinja te radionicom u vrtu. Sve su to djeca obavila uz pjesmu, a bilo je i puno vremena za igru i duženje na livadi, igralištu i u parku. Razvlačile su se sve moguće igračke i rekviziti koje su uspješno donijeli i odnijeli. Na kraju, ali ne i najmanje važno, spomenut ćemo prefini obroke pripremljene s domaćim sastojcima – doručak po dolasku (palačinke s pekmezom i preljevom od čokolade, prirodni sok od jabuke) i ručak (pohano meso i pire-krumpir, salata i sok).

Učiteljica Lana Lončar

Dojmovi učenika

Jučer sam sa svojim razredom bila na imanju Mlađan. Kad smo došli, voditelj nam je ispričao jako zanimljivu priču. Nakon priče otišli smo u restoran jesti palačinke (lapačinke) s pekmezom od jabuke. Kasnije smo se prošetali šumom i otišli na poligon. Jako sam se zabavila na poligonu. Kad smo završili s vježbom, prošetali smo kroz voćnjak i otišli na ručak. Voditelj nas je odveo i na nindža-poligon koji je bio jako zabavan. Meni se na izletu sve svidjelo zato što smo se lijepo proveli, igrali i zabavili.

                                                                                                                                                             Sara K., 2. b

Jučer sam s razredom bio na OOPG Mlađan. Hranili smo kokoši i ribe. Jeli smo lapačinke. Hodali smo po šumi, igrali se na livadi, bili na poligonu te se utrkivali. Najviše su mi se svidjele palačinke jer su bile najbolje na svijetu.

                                                                                                                                                             Lukas Z., 2. b

Jučer sam bio sa svojim razredom na OOPG-u Mlađan. Kad smo stigli, voditelj nam je ispričao priču i usput postavljao pitanja. Poslije smo pojeli palačinke s pekmezom i čokoladnim preljevom. Kasnije smo hranili ribe i kokoši te smo se prošetali šumom. Bili smo i na nindža-poligonu nakon kojeg smo prošli kroz vrt s jabukama. Za ručak smo imali pohano meso i pire. Najviše mi se svidjelo to što smo se igrali u parkiću i na livadi jer smo mogli igrati nogomet i odbojku.

                                                                                                                                                             Adrian G., 2. b

Jučer sam sa svojim razredom na OOPG Mlađan. Kada smo došli, najprije nam je trener ispričao priču, a onda smo jeli lapačinke, hranili ribe i kokoši, šetali se šumom, trčali i igrali se u parku. Svidjelo mi se kada smo bili na nindža-poligonu i kada smo jeli lapačinke. To mi se svidjelo jer jako volim lapačinke, a poligone isto jako volim.

                                                                                                                                                             Sara B., 2. b

STEM istraživači

U suvremenom svijetu STEM područje (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) postaje sve važnije za razvoj društva i rješavanje globalnih izazova. Kako bismo potaknuli interes učenika za te discipline, formirana je radna skupina koja praktičnim aktivnostima, istraživanjem i suradnjom istražuje različite aspekte STEM-a. Ovaj školski projekt ne samo da omogućuje učenicima stjecanje novih znanja i vještina već ih potiče na kritičko razmišljanje, kreativnost i timski rad.

Evo što smo sve radili ove školske godine:

  1. Posjet Hrašćini – mjestu pada meteorita
  2. Mjerenje visina i duljina Talesovim poučkom
  3. Izrada camere obscure
  4. Izrada anemometra
  5. Avioni od papira – koji model leti najbolje?
  6. Priprema, pečenje i degustacija kruha – kako to rade STEM stručnjaci
  7. Posjet PMF-u u povodu Dana i noći na PMF-u
  8. Mjerenje geografske širine

 

Znanstvene pustolovine: Izvannastavne aktivnosti pune istraživanja uz zabavu

Naša škola uvijek potiče učenike na istraživanje, eksperimentiranje i praktično učenje u raznovrsnim izvannastavnim aktivnostima. Ove godine, učenici zainteresirani za STEM područje sudjelovali su u nizu zanimljivih znanstvenih i kreativnih radionica koje su im omogućile da istraže svijet oko sebe na jedinstven način. Pritom su im pomagale učiteljice Vesna Škreb Salamunić i Renata Brkanac te psiholozi Toni Crvelin, Tina Kirin i Lucija Šutić.

Ovdje donosimo samo kratki prikaz aktivnosti, postignuća i iskustva učesnika.

 

  1. Posjet Hrašćini – mjestu pada meteorita

Učenici su uz pratnju učiteljica posjetili Konjščinu, razgledali nešto staro i nešto novo – konjščanski Stari grad i solarnu elektranu. Upoznali su se s početcima korištenja solarne energije u Hrvatskoj te budućnosti tog izvora energije (proširenje postojećih i izgradnja novih solarnih elektrana). Potom su posjetili Hrašćinu, mjesto gdje je 1751. godine pao poznati željezni meteorit. Uz priču o tom nevjerojatnom događaju upoznali su se s astronomijom, poviješću svemirskih objekata i njihovim utjecajem na znanost. Također su posjetili kuriju Belošević u kojoj su poslušali priče naše domaćice Spomenke Štimec, prevoditeljice i pjesnikinje na esperantu te velike zaljubljenice u priče i legende o zanimljivim osobama iz zagorskog kraja.

  1. Mjerenje visina i duljina s pomoću Talesova poučka

S pomoću jednostavnih alata i geometrije, učenici su praktično primijenili Talesov poučak kako bi izmjerili visine drveća i škole te veće udaljenosti u školskom dvorištu. Morali su savladavati i prepreke na koje su naišli (sumrak, premalo Sunčeve svjetlosti, preduge sjene) te pronalaziti nove, različite načine mjerenja kako bi što preciznije izmjerili sve zadane veličine. Ova aktivnost pokazala im je kako se matematika koristi u svakodnevnom životu.

  1. Izrada camere obscure – prve fotografije u povijesti

Što je to tamna komora i kako je postala temelj moderne fotografije? Učenici su se najprije upoznali s uporabom tamne komore tijekom povijesti. Naučili su kako nastaje slika, koje matematičke i fizikalne zakonitosti stoje iza stvaranja slike u oku i u tamnoj komori i na kraju su izradili vlastite camere obscure od kutija, istražujući kako svjetlost stvara slike. Na jednoj od sljedećih radionica, koristeći lijepo sunčano vrijeme, čak su napravili i „selfie” svojom camerom obscurom.

  1. Kako izmjeriti snagu vjetra? Izrada anemometra

Koristeći plastične čašice, drvene štapiće i kreativnost, učenici su konstruirali anemometre – instrumente za mjerenje brzine vjetra. Uz pomoć sušila za kosu stvorili smo vjetar, a učenici su svoje uređaje testirali i računali brzinu strujanja zraka. Kao pravi znanstvenici, opisali su sve faze svojeg rada (od ideje, preko izvedbe, do opisa različitih varijanti pokusa i rezultata koje su njima postigli te zaključaka).

  1. Avioni od papira – aerodinamika u praksi

Tko može napraviti avion koji leti najdalje? A najpravilnije (najravnije)? Na natjecateljskoj radionici učenici su dizajnirali različite modele papirnatih aviona, testirali njihov let i raspravljali o zakonima fizike koji utječu na let. Koristili su i prijedloge za izradu modela (origami – knjige, videozapisi) te su dobivene modele sami prilagođavali (isprobavali različite veličine i vrste (debljine) papira) kako bi postigli što bolju aerodinamičnost (cilj je bio postići što dulji pravocrtni let).

  1. Od zrna do kruha – znanost iza pečenja

Isplati li se izraditi kruh kod kuće? U praktičnoj radionici učenici su sami mijesili i pekli kruh. Aktivnost je trajala od ranih jutarnjih sati kad su zamijesili svoje kruhove i odložili ih na toplo mjesto u učionici. Dok se kruh pekao, računali su kolika je cijena izrade domaćeg kruha. Sastojci plus korištena energija (pećnica) i dobili smo ukupnu cijenu kruha. Naravno, svaki smo kruh i izvagali (prije i poslije pečenja) kako bismo utvrdili koja se količina zapravo dobije od upotrijebljenih sastojaka. Na povratku iz škole posjetili su pekarnice te pronašli cijene kruha kako bi ih usporedili s cijenom našega. Izgleda da se ipak isplati raditi kruh kod kuće (a i degustacija svježe ispečenoga to je potvrdila).

  1. Dan i noć na PMF-u – upoznavanje sa svijetom znanosti

Posjetom Prirodoslovno-matematičkom fakultetu (PMF) tijekom Danā otvorenih vrata učenici su imali priliku vidjeti moderne laboratorije, družiti se sa studentima fizike i matematike (igre, mozgalice, šah) i sudjelovati u demonstracijskim pokusima. Obišli su i cijeli kampus PMF-a kako bi osvijestili koja se to sve područja znanosti proučavaju na njemu, a dobili su priliku pokazati i svoje znanje iz različitih prirodoslovnih područja sudjelovanjem na kvizu znanja te u igrama escape rooma.

  1. Mjerenje geografske širine

Posljednja ovogodišnja radionica bila je posvećena Zemlji i Suncu. Učenici su po uzoru na hrvatskog znanstvenika Marina Getaldića pokušali odrediti geografsku širinu Zagreba. Koristeći aplikaciju, mjerili su kut upada Sunčevih zraka na Zemlju (točno u podne) te po danom predlošku izračunali geografsku širinu.

 

Zašto su takve aktivnosti važne?

Ove izvannastavne aktivnosti potiču kritičko razmišljanje, timski rad i kreativno rješavanje problema. Učenici ne samo da su stekli nova znanja već i razvili praktične vještine koje će im koristiti u budućnosti.

Pratite naše sljedeće pustolovine – uvijek se ima što novo istražiti!  Veselimo se budućim radionicama i idejama koje ćemo istraživati!

 

 

Vesna Škreb Salamunić, učiteljica matematike i fizike

Renata  Brkanac, učiteljica matematike

Naši najmlađi na Izletištu Mlađan

22. svibnja 2025. bio je dan, još u rujnu određen, za prvi izlet prvih razreda OŠ Cvjetno naselje. Naši su 1.a i 1. b spremno dočekali svoj prvi izlet i veselo uskočili u autobus. Usprkos jutarnjoj gradskoj gužvi i ponekoj mučnini, vožnja autobusom bila je ugodna i brzo smo stigli na naše odredište – Izletište Mlađan.

Veselo iskočivši iz autobusa, uputili smo se na kratak obilazak ribnjaka u kojem žive veliki som Jura, čije oko ima veličinu ljudske glave, i ribica Željka, koja onima s najviše sreće ispunjava i najveće želje. Nakon što smo nahranili ribe u ribnjaku, poslušali smo priču o jabukama – zaštitnom znaku Izletišta Mlađan. Naučili smo kada jabuke cvatu, kada se beru, kako se radi sok te što znači PA-STE-RI-ZA-CI-JA, vjerojatno najdulja riječ koju smo toga dana čuli. Jedini je logični korak, nakon priče o jabukama i njezinim ukusnim proizvodima, bio i probati ih. Za doručak su nas dočekale svježe palačinke punjene pekmezom od jabuka i prelivene čokoladom te blag, ali vrlo ukusan sok od jabuke. 

Sladak i ukusan doručak bio je sjajan poticaj za nastavak dana. Šetnja voćnjakom bila je ne samo dobra tjelovježba nakon doručka već i prilično poučna. Djeca su mogla naučiti nešto o samome mjestu gdje se imanje nalazi te o biljnim i životinjskim vrstama koje tamo žive. Na kraju šetnje čekao je poligon. Iako zahtjevan, poligon je bio još jedna prepreka kojoj su prvaši hrabro pristupili i dali sve od sebe da je savladaju. Zadihani od trčanja, odmor su iskoristili kako bi iskušali sreću i strpljenje u traženju djeteline s četiri lista.

Središnja radionica našeg izleta bila je sadnja vrta. Učenici su imali priliku naučiti kako se sadi i zasaditi radič. Podijeljeni u parove i raspoređeni uzduž gredica dobili su pribor potreban za sadnju – štihače, grablje, sjeme te kantice s vodom – sve prilagođene veličini i dobi učenika. Prvo su štihačama prevrtali zemlju, zatim poravnali grabljama te na kraju posipali sjeme i zalili vodom. Na kraju su, poput američkih Indijanaca vrteći se u krug, dozivali kišu koja će njihove gredice dodatno zaliti. Iako je teško povjerovati, kišu su uspjeli, makar na kratko, uistinu dozvati.

Vjerojatno najuzbudljiviji dio izleta bio je ninja poligon koji su učenici savladavali u paru i pazeći jedan na drugoga. Nestabilni i uski mostovi, mreže i umjetne stijene koje je trebalo prijeći bili su nešto ozbiljnije prepreke. Motoričke vještine, snaga, hrabrost i snalažljivost došle su na ozbiljan test. Na kraju je presudila ustrajnost i nepokolebljivost pa su samo oni najuporniji uspjeli sve prepreke uspješno savladati.

Budući da je nakon doručka, a tijekom svih opisanih aktivnosti, najčešće pitanje bilo: „Treneru, a kad će ručak?“, ručak smo dočekali očito gladni. Ukusan ručak i predah godio je i onima najaktivnijima. Poslije kratkog predaha opet je bilo vrijeme za igru i zabavu. Od nogometa preko igre u parku, ljuljanja i penjanja, do igranja u pješčaniku, svatko je mogao naći aktivnost koja mu najviše odgovara i nezadovoljnih nije bilo. U igri, druženju i zabavi vrijeme je proletjelo i bilo je vrijeme da se okupimo za povratak. Kao i na putu prema izletištu, vožnja je protekla mirno usprkos gužvi u koju smo opet upali.

Kao i svi ostali prvi pokušaji, i naš je prvi izlet bio obilježen nekim manjim i nekim većim nespretnostima koje se mogu pripisati neiskustvu, ali siguran sam da ćemo, kako godine i izleti prolaze, biti sve vještiji, a naši zajednički izleti bit će obilježeni isključivo dobrom zabavom i nezaboravnim trenutcima.

učitelj Luka Bosak  

Kušaonica

22. svibnja u sklopu projekta Zdravlje na tanjuru naši učenici imali su priliku kušati domaći namaz od piletine, roladu s eko medom i namazom od marelice te domaći sok od bazge. Osim usmene razmjene komentara na nove okuse, učenici su ovaj put ocjenom od 1 do 5 vrednovali nova jela. Moramo priznati da su prevladale odlične ocjene, tako da će na školskom jelovniku uskoro biti namaz od piletine, rolada i sok od bazge. Pohvaljujemo naše pomagače iz 2.b razreda koji su vrijedno točili sokove i nudili svojim prijateljima zdrave delicije. Zahvala ide i našim kuharima koje je posebno razveselila gužva oko stola i dobivene visoke ocjene.

4.ab u Školi u prirodi i Crikvenici


Sažeti četiri i pol dana prepunih različitih događaja i doživljaja, velikih stvari i sitnica, veselja i tuge, ljubavi i boli, pjesme i plesa i još koječega, nije lak zadatak, ali dopustite mi da pokušam. Dočekati 12. svibnja 2025. uistinu nije bilo lako, pogotovo onima koji su ga čekali od povratka sa zadnje škole u prirodi. U godinu dana očekivanja se nakupe i umnože, a stvarnost često nema šanse protiv svih njih. Međutim, naš je (gotovo) petodnevni boravak u Crikvenici nadmašio gotovo sva očekivanja.

Krenuli smo oko 9 ujutro. Dan je bio vedar, baš kao i učenici 4. a i 4. b koji su se uputili na ovu divnu avanturu. Put je protekao bez problema i nakon svega tridesetak: „Učitelju, kad stižemo u Crikvenicu?“ pred nama je bio hostel u kojem nas je dočekalo najljubaznije osoblje i najzabavniji animatori u ovom dijelu Europe. Prvi je dan protekao u velikom uzbuđenju i veselju. Nakon što smo se smjestili u sobe i naručali, otišli smo u kratku šetnju do plaže gdje su oni najhrabriji (čitaj svi) umočili stopala u vodu i kada se ideja o kupanju utaborila u našim umovima i nije ustupila ni jedan jedini pedalj sve dok se par dana kasnije konačno nije i realizirala. Popodne je bilo vrijeme rezervirano za sport. Učenici su imali priliku izabrati između nekoliko različitih sportova i aktivnosti. Večer je svakog dana, pa tako i prvog, bila najuzbudljiviji dio dana. Nakon večere, koja je uvijek bila ukusna, slijedio je večernji program. Teško je dočarati i opisati atmosferu večernjeg programa, ali pokušajte samo zamisliti – na jednome mjestu stotinjak učenika iz četiriju različitih škola pjeva u glas i pleše na najnovije strane i domaće hitove. Veliki dio zasluga što je večernji program bio tako zabavan pripada animatorima koji su, kao i djeca, cijelu večer neumorno pjevali i plesali. Nakon tako uzbudljivog dana i večernje zabave, uistinu nije bilo teško zaspati, osim možda onima koji su se friško zaljubili.

Drugi je dan svanuo za čas i dobar je dio učenika bio spreman za pokret i prije 7.00 pa se tog jutra dovikivanje na nogometnom igralištu moglo čuti već u 7.30. Na jutarnju tjelovježbu došli smo zagrijani pa je lagana šetnja do plaže više služila kao opuštanje nego kao zagrijavanje za početak dana. Utorak prijepodne bio je rezerviran za posjet akvariju u Crikvenici. Šetnja gradom, razgledavanje akvarija, sladoled, kupnja razglednica i, kao za tren, već je bilo vrijeme za povratak u hostel i ručak. Poslijepodne, uz pisanje razglednice, listić iz matematike i sport, također brzo proleti i već je vrijeme za večernji program. Večernji je program tog dana bio posebno veseo jer su na redu bile lude frizure. Frizure su se izrađivale na licu mjesta, pred gledateljima. Vrijeme i materijali bili su ograničeni, za razliku od kreativnosti frizerki i frizera koji su mogli pokazati svu raskoš svoje vještine. Ako je suditi prema rezultatima natjecanja, Cvjetno naselje u svojim redovima ima perspektivne frizere i frizerke jer je osvojeno prvo i treće mjesto zasigurno rezultat koji obećava.

Srijeda je ipak počela sporije. Umor se polako nakupio i entuzijazam i polet utorka ujutro nisu se ponovili više ni jedan dan. Spavalo se nešto duže, a fraza „još samo 5 minuta“ bila je sredstvo kojem nisu odolijevali ni najenergičniji. Taj je dan bio obilježen izletom na Vrbnik na otok Krk. Dan kao stvoren za putovanje brodom – vedar, sunčan i topao, a vožnja brodom – vesela i glasna, ispunjena pjesmom i plesom, poput večernjeg programa. Došli smo u vrbničku luku i Vrbnik se, visok i strm, nadvio nad nama poput roditelja iza leđa djeteta koje radi nešto što ne smije. Šetnja Vrbnikom nije nešto što prosječna osoba poželi raditi na sunčan dan, ali isplatila se. Obišli smo Vrbnik, posjetili crkvu Uznesenja Blažene Djevice Marije, prošli najužom ulicom na svijetu, pojeli sladoled na trgu i kratko se okrijepili za povratak. Večernji je program bio rezerviran za još jedan uspjeh Cvjetnog naselja – prvo mjesto na veselom kvizu u kojem su snage udružili učenici i učitelji. Nakon kviza večer je uljepšao koncert iznenađenja, koji je održao tata Hrepić uz pomoć učenika i učitelja koji su u glas pjevali najveće hitove Daleke obale. Svu smo energiju i snagu potrošili pa smo u krevet otišli samo žaleći što tako sunčan i topao dan nismo iskoristili za kupanje i ispunjeni neizvjesnošću hoćemo li se uopće stići okupati.

Četvrtak – predzadnji dan škole u prirodi, ali zadnji dan i posljednja šansa za kupanje – nije svanuo obećavajući mnogo. Sunce se skrilo iza sivih oblaka, a toplinu sunčevih zraka zamijenio je lagani prohladni povjetarac. Oblačno smo jutro iskoristili za šetnju do susjednog Selca u kojem smo se poigrali, pojeli sladoled i kupili „još samo jedan suvenir“. Iako kiša tog prijepodneva nije padala, svi smo zajedno bili dosta pokisli jer je vjerojatnost da ćemo se okupati svakim trenom bila sve manja i samo su najveći optimisti gajili više ikakvu nadu. Ne znam kako smo to zaslužili, ali poslije ručka, oblaci su se razišli taman toliko da sunce obasja plažu i hostel. Bio je dovoljan samo trenutak na suncu da svima bude jasno da je vrijeme za kupanje sada ili nikada. Najbrže što možemo, obukli smo kupaće gaće i kostime, uzeli ručnike i pojurili na plažu. Konačno, došao je trenutak koji su mnogi željno iščekivali. Iako samo na desetak minuta, atmosfera je bila potpuno ljetna – žamor, more, kupanje – treba li ikome išta više? Gotovo sigurno vrhunac boravka u školi u prirodi, od toga teško da može bolje. Uistinu, možda od toga nije bilo bolje, ali bilo je jednako dobro. Poslijepodne provedeno u panoramskoj vožnji brodom do Šila na otoku Krku. Ovaj put još veselije nego dan prije, na brodu se opet pjevalo i plesalo sve do povratka u Crikvenicu. Večernji je program bio prilika da se pokažu vlastiti skriveni i manje skriveni talenti, ali i da se pozdravimo s prijateljima iz drugih škola i zaključimo ovaj prekrasni boravak još jednom dobrom zabavom. Petak ujutro iskoristili smo za spremanje soba i putnih torbi, brzi doručak i došlo je vrijeme da krenemo natrag prema Zagrebu.

Uistinu, sažeti 4 i pol dana stvarno nije lako, možda je čak i nemoguće (barem meni), ali kada bih morao zaista ukratko reći što smo radili i kako nam je bilo, neka to bude ovako: uživali smo maksimalno, veselili se, družili, zaljubljivali se i odljubljivali, upoznali nove prijatelje, igrali se, kupali, šalili, pjevali, plesali i u svemu tome pazili jedni na druge toliko dobro da se nije dogodio niti jedan incident vrijedan spomena.

Ima li bolje škole u prirodi od one iz koje se vratiš toliko umoran da tek dva dana kasnije shvatiš da je to možda jedno od najljepših iskustava koje su učenici četvrtog razreda Cvjetnog naselja zajedno doživjeli? Možda i ima, ali… nekako sumnjam u to.

učitelj Luka Bosak

Obilazak makedonske pravoslavne crkve

Dana 19. svibnja učenici sedmog razreda OŠ Cvjetno naselje, u pratnji vjeroučiteljica Kristine i Martine te nastavnika Nenada, posjetili su makedonsku pravoslavnu crkvu svete Zlate Meglenske.

Srdačno ih je dočekao mjesni paroh, otac Kirko Velinski, koji je učenicima ukratko ispričao o povijesti Makedonske pravoslavne crkve i zaštitnici crkve, svetoj Zlati Meglenskoj, nakon čega su učenici imali prilike postaviti mu nekoliko pitanja.

Uslijedilo je razgledavanje liturgijskog prostora.

Na taj način učenici su doznali mnogo važnih informacija o Pravoslavnoj crkvi te na osobnoj razini doživjeli sakralni prostor.

Vratili su se svojim domovima obogaćeni novim iskustvom i saznanjima o važnosti ekumenskog dijaloga te povezanosti Katoličke i Pravoslavne crkve.

Kristina Stojanović, vjeroučiteljica

“Raspucavanje” s petašima

U petak, 16. svibnja, u našoj su školi gostovali glumci Kazališta Lutonjica Toporko i izveli predstavu „Raspucavanje“ pred učenicima petog razreda.
Lajtmotiv predstave utakmica je između Hrvatske i Brazila u Dohi, ali protkana je temama međuvršnjačkog nasilja, rasne i spolne diskriminacije te na duhovit način približava mlađim naraštajima probleme koji su sve češći u društvu.
Jakov Jozić, Jan Novosel i Roko Raguž svojim su izvrsnim interpretacijama Hrvata, Slovenca i Roma odigrali brzu, dinamičnu predstavu koja je petašima u potpunosti zaokupila pozornost, nasmijala ih, ali – vjerujemo – itekako potaknula na
razmišljanje.
Predstavu je, u suradnji s Hrvatskim nogometnim savezom i Ministarstvom znanosti i obrazovanja kao partnerom, Kazalište Lutonjica Toporko za naše učenike izvelo besplatno kao dio preventivnog programa.

Peti razredi na terenskoj nastavi u Karlovcu

Učenici 5 A i B razreda 9. 5. 2025. godine uputili su se na terensku nastavu u Karlovac. U njihovom planu i programu su posjetili Interaktivni muzej Nikole Tesle, ručali su na OPG-u Marinković i razgledavali njihove domaće životinje, pogledali su Aquatiku (akvarij slatkovodnih riba) i  trebali su se voziti žitnom lađom. Nažalost, vožnja lađom nije bila moguća zbog visoke razine rijeke Kupe, no to ih nije spriječilo da poslušaju kratku priču o žitnoj lađi, povijesti Karlovca i njegovih četiriju rijeka. Nakon zanimljivog povijesnog proputovanja dobili su i slatko iznenađenje. Na OPG-u Marinković svi su se zabavili, a kasnije i pogledali njihovo imanje s različitim domaćim životinjama. Interaktivni muzej Nikole Tesle  obuhvaćao je zanimljivo predavanje o Nikoli Tesli, kratke videozapise o Teslinim opsesijama, strahovima, super moćima…kviz na lebdećim tabletima, Tesline projekte i osjetili energiju na vlastitoj koži. Učenici su svoj izlet završili odlaskom u Aquatiku gdje su naučili puno o slatkovodnim ribama o kojima nam je cijelih sat vremena govorio zanimljivi vodič. S puno znanja i novih informacija učenici su krenuli prema Zagrebu.  
Peti razredi pokazali su lijepo i odgovorno ponašanje, svojevrsnu zrelost i zainteresiranost. 
I. Š., 5. b
Skip to content