DOGAĐANJA

ŠUP Novi Vinodolski

ŠKOLA U PRIRODI – NOVI VINODOLSKI

Škola u prirodi je dragocjeno iskustvo neposrednog doživljaja stvarnosti.

Što vrijedi pričati o morskim vjetrovima!  Učenike je skoro otpuhala snažna senjska bura prilikom posjeta tvrđavi Nehaj i propuhao vinodolski jugo dižući visoke valove u zrak koji su „slučajno“ smočili većinu učenika i izazvali plimu veselja i smijeha.

Evo nekoliko učeničkih radova inspiriranih morem i ovim doživljajima.

POSJET TVRĐAVI NEHAJ – IZVJEŠĆE

Učenici četvrtih razreda OŠ Cvjetno naselje 16.10.2023. išli su u Školu u prirodi u Novi Vinodolski. U Senju su posjetili kulu Nehaj. Od vodiča su saznali puno zanimljivosti. Da bi se što prije  izgradila kula, trebalo je srušiti 13 crkava. Služila je za obranu od Turaka i Mletaka. Gradila se od 1551.do 1558.godine. Razgledajući kulu, učenici su vidjeli puno mačeva, topova, pušaka i drugog uskočkog oružja. Vidjeli su i odjeću kakvu su nosili uskoci i još puno toga.

Obilazak kule bio je poučan i zabavan.

ROZMARI Š., 4.A

Tvoje boje su prekrasne nijanse plave,

navečer koralji tebe slave.

Kad se u moru kupam, more kroz mene teče

i njegova ljubav u meni budi osjećaj sreće.

IVA Š., 4.B

Na očaravajućoj pučini,

na elegantnoj tekućini,

leži taj val

sasvim miran i mal’.

BARBARA D., 4.B

Veliko more, jako more,

najljepše more, duboko more,

plavo more, svjetlucavo more,

najdraže moje more,

u sumrak su lijepe nijanse tvoje.

EMA P., 4.B

More mi pomaže

za ugodno razmišljanje.

Osjećam se kao da mi kaže:

-Ja sam ti prijatelj koji ne laže!

SARA O., 4.B

Ja bih u more samo,

osjećam da pripadam tamo.

More se veseli i pleše

dok se svi na plaži smiješe.

ISKRA D.U. 4.B

Tirkizne nijanse mora su sjajne.

Imam osjećaj da uz more ozdravim,

imam slobodu i osjećam ljubav,

zbog tog se osjećaja odmah razveselim.

PETRA T., 4.B

MORE KRIJE TAJNE

            Sjedimo na obali bistrog, plavog mora. Tako je lijepo i čisto. Ribice bezbrižno plivaju i skaču iz mora, a rakovi bježe od djece koja ih love.

Ali ipak, postoje u moru tajne, neobične i duboke, za koje još nitko ne zna. Ako zaronite i malo bolje pogledate, vidjet ćete što more skriva. Morske trave plešu kao balerine, kamenje  podrhtava od uzbuđenja, ribice pjevaju u velikom, veselom zboru, a valovi, prateći jak vjetar, plove morem. Najveća tajna koju more brižno čuva je tulum koji svaku večer imaju stanovnici njegovih dubina. Tada zasvijetle raznobojna svjetla, sjaje se ukrasi i zasvira bučna glazba. Dok se  račići igraju skrivača iza šarenog koraljnog grebena, meduze osvjetljavaju morski podij. Njihova se radost ne može opisati. Ali čim čuju zvuk ribarskih brodica, svi se odmah  skrivaju u svoje koraljne kućice i sve utihne.

Volimo sjediti na obali mora i maštati što se događa u njegovim plavim dubinama.

               FRANCISKA GABRIELA V. I ROZMARI Š., 4.A

OOPG Mlađan

Na sunčano i vedro jutro 15. rujna 2023. učenici trećih razreda OŠ Cvjetno naselje u pratnji svojih učiteljica, učitelja i ravnateljice otisnuli su se putem Dubrave, ali ne one zagrebačke, već vrbovečke. Jutarnjim gradskim gužvama vozač autobusa navigirao je mirno pa je vožnja bila ugodna i kratka. Najbolja uvertira u divan dan koji je bio pred njima bio je obrok dobrodošlice – palačinke s pekmezom od jabuke i čaša soka.

Slatka okrepa probudila je i one najsnenije, a učenici su se našli pred prvim zadatkom – izrada zimnice. Baka Marica dala je upute i pokazala kako narezati povrće, a marljive ruke i pametne glave za čas su svladale prvi izazov. Povrće je bilo spremno za kiseljenje i pohranjeno u staklenke. Šetnja voćnjakom koja je uslijedila bila je jednako opuštajuća kao i poučna. Na kraju šetnje čekao je poligon koji je tražio da spretnost pokažu i noge. Iako zahtjevan, poligon je bio još jedna prepreka koju su trećaši s lakoćom savladali. Zadihani od trčanja, odmor su iskoristili kako bi iskušali sreću u traženju djeteline s četiri lista. Sreća je ovaj put bila na strani 3. b čiji su učenici našli čak pet djetelina s četiri lista.

Vjerojatno najuzbudljiviji dio izleta bio je nindža-poligon koji su učenici savladavali u paru, pazeći jedan na drugoga. Nestabilni i uski mostovi, mreže i umjetne stijene koje je trebalo prijeći bile su nešto ozbiljnije prepreke. Motoričke vještine, snaga, hrabrost i snalažljivost našli su se na prvom ozbiljnom testu. Na kraju je presudila ustrajnost i nepokolebljivost pa su samo oni najuporniji uspjeli sve prepreke uspješno savladati.

Ručak je stigao u pravi čas i napunio već pomalo istrošene baterije. Ukusna hrana i predah nakon ručka godili su svima. Opet je bilo vrijeme za igru i zabavu. Od nogometa preko igre u parku, ljuljanja i penjanja, do igranja u pješčaniku, svatko je mogao naći aktivnost koja mu najviše odgovara i nezadovoljnih nije bilo. Igru je prekinula samo kratka užina – ukusna štrudla od jabuke. Vrijeme je proletjelo i, kao za čas, došlo je vrijeme za spremanje i polazak prema Zagrebu. OOPG Mlađan pokazao se kao sjajno mjesto kako za opuštanje, tako i za uzbuđenje, punjenje baterija te beskrajnu zabavu i igru. Ima li boljeg načina da se završi radni tjedan i dočeka vikend?

Učitelj Luka Bosak

Dojmovi učenika

Na izletu na OOPG-u Mlađan bili smo 15. rujna 2023. Čim smo stigli, jeli smo palačinke, radili svoju zimnicu i šetali se voćnjakom. Nakon šetnje stigli smo do nindža-poligona gdje smo u paru imali test povjerenja. Ručali smo ražnjiće, pomfrit i štrudle od jabuke za desert. Hrana je bila jako fina. Poslije ručka smo se igrali u parkiću. Na izletu mi je bilo jako zabavno, a najdraži dio bio mi je nindža-poligon.

Lola D., 3. a

15. rujna 2023. išli smo na OOPG Mlađan. Kada smo došli, za stolom nas je čekao sok od jabuke i palačinke. Nakon jela pozvali smo baku Maricu s kojom smo radili zimnicu. Dok smo pripremali zimnicu, malo smo povrća i pojeli jer je bilo jako fino. Otišli smo u šetnju, a trener Josip putem nam je govorio o životinjama i biljkama koje se ondje nalaze. Nakon šetnje smo bili na nindža-poligonu, a imali smo i slobodno vrijeme za nogomet. Za ručak smo imali pomfrit i ćevape. Ćevapi su bili fini, a nindža-poligon zabavan.

Tin R., 3. a

15.rujna 2023. bili smo na OOPG-u Mlađan. Prošetali smo voćnjakom, a nakon šetnje prelazili motorički poligon i natjecali se s trećim b u branju djetelina s četiri lista. Popili smo vode i išli u nindža-park gdje smo se u paru jako zabavili. Slobodno vrijeme iskoristili smo za nindža-park i igru u parku. Ručali smo ražnjiće, ćevape i krumpiriće. Najuzbudljiviji dio izleta bio mi je kad mi je ispao zub koji mi je cijeli dan jako smetao.

Franka L., 3. a

Mi, 3. b OŠ Cvjetno naselje, išli smo na izlet u Izletište Mlađan u mjesto koje se zove Dubrava Vrbovečka. Tamo smo jeli palačinke s pekmezom od jabuke, ražnjiće, ćevape, krumpiriće, štrudlu od jabuke i pili sok od jabuke. Bili smo tamo da se zabavimo, da nešto naučimo i da se malo odmorimo. Meni je bilo vruće, ali zabavno.

Dunja H., 3. b

Prošlog petka, 15. rujna 2023., ja i moj 3. b išli smo na Izletište Mlađan. Izletište Mlađan nalazi se u Dubravi Vrbovečkoj. Za doručak smo jeli palačinke s pekmezom od jabuke i pili sok od jabuke. Nakon doručka išli smo u šetnju. Tijekom šetnje vidjeli smo voćnjak, ribnjak i kokošinjac. Krajem šetnje dočekao nas je nindža-poligon i onda smo imali ručak. Za ručak smo jeli ćevape i ražnjiće. Bilo nam je baš fino. Nakon ručka igrali smo se u parku. Ubrzo smo za užinu imali štrudle od jabuke. I nakon toga ostalo nam je još vremena za igru. Na izlet smo išli da nešto naučimo. Bilo nam je super.

Eta H., 3. b

S trećim a smo 15. rujna 2023. išli na Izletište Mlađan. Izletište Mlađan je u malom mjestu Dubrava Vrbovečka. Također smo išli u kratku šetnju voćnjakom do livade. Na livadi smo se razgibavali. Imali smo nindža-poligon koji smo prelazili u parovima. Išli smo da bismo se zabavili i naučili kako se rade domaći sok i džem od jabuka i zimnica.

Meni je bilo odlično, hrana mi je bila odlična i super sam se zabavio.

Bartul K., 3. b

Naš 3. b razred išao je 15. rujna 2023., u petak, u Izletište Mlađan. Izletište Mlađan je u malom skromnom mjestu koje se zove Dubrava Vrbovečka. Jeli smo ćevape, ražnjiće i krumpiriće. Bilo nam je super, a najbolje od svega je to što smo se već u prvim danima nakon ljetnih praznika išli družiti, zabaviti i naučiti nešto o prirodi.

Marta M., 3. b

Istra

Terenska nastava u Istri

Jeste li znali da je u tunelu Učka utrošeno dva puta više metala nego za izgradnju Eiffelovog tornja? Sedmaši naše škole saznali su to kada su, na putu u Istru, prvi prošli kroz novu cijev tunela. Nakon što smo poslušali predavanje o Istarskom ipsilonu i sigurnosti u prometu, nastavili smo dalje u poluotok prema Roču. Po završetku razgledavanja Roča, posjetili smo iznimno uspješnu zvjezdarnicu Višnjan. Tamo smo kroz teleskop mogli vidjeti sunčeve pjege. Posebno nas se dojmio Poreč i njegova starogradska jezgra do koje smo zatim otišli. Na kraju dana stigli smo u hotel u kojem smo se u zadnji tren okupali u bazenu, večerali te nakon zabavnog programa prošetali po gradu. Sutradan smo se probudili umorni, ali smo nakon doručka odmah krenuli prema Fažani gdje smo se ukrcali na brod i otplovili prema najvećem otoku u sastavu NP Brijuni, Veliki Brijun. Nakon vožnje vlakićem po otoku upoznali smo slonicu Lanku i ostale „stanovnike“ otoka. Na otoku smo posjetili još nekoliko važnih destinacija, a onda smo se vratili na obalu, ručali i potom krenuli prema Puli. U Puli smo posjetili poznati Pulski amfiteatar. Nakon šetnje gradom, sjeli smo u autobus i krenuli prema bijelom Zagreb gradu.

A. N., 7.b

Đak veseljak i prometni znak!

Mjuzikl „Đak veseljak i prometni znak!“, na raspjevan, duhovit i edukativan način, upoznao je naše učenike o osnovnim prometnim znakovima i opasnostima neopreznog ponašanja u prometu. Kroz 45 minuta, učenici su mogli naučiti o tome kako se ponašati pri prijelazu pruge, zašto se ne smije prelaziti cesta kad je na semaforu crveno svjetlo, kako izgleda znak da je škola u blizini i itd., ali i zašto su neki prometni znakovi u obliku kruga, kvadrata i trokuta. Veseli mjuzikl završio je zajedničkom pjesmom, nakon čega je uslijedio gromoglasan pljesak naših učenika. Zahvaljujemo Hrvatskoj glazbenoj mladeži na ovom hvalevrijednom posjetu i veselimo se sljedećem druženju!

Učiteljica Tatjana Žarkić

DOJMOVI UČENIKA

„Svidjelo mi se u predstavi kada su pjevali. Predstava mi je bila odlična i puno toga sam naučio!“  (Stipe Š., 1.b)

„Meni je bilo jako zabavno i svidjelo mi se kada su pričali o prometnim znakovima. To je jako važno za sve nas.“ (Luna P., 1. b)

„Najviše mi se svidjelo kada su glumci pjevali i plesali. Naučila sam novi znak, znak za školu!“ (Tonka B., 1. b)

„ Svidjelo mi se kad smo pokazivali na prometne znakove i kad se pojavio prometni policajac. Bilo mi je jako zabavno i zanimljivo.“ (Jakov Š., 1. b)

Zdenka Bašića

U srijedu, 18. listopada ugostili smo Zdenka Bašića – ilustratora, animatora, kostimografa i scenografa, dakle pravu umjetničku dušu. No s nama se družio kao pripovjedač donekle zaboravljenih priča iz slavenske mitologije.

Saznali smo kako su coprnice nekoć vezale pregače i čime su se bavile, čuli smo o morama, pesoglavcima i mnogim drugim neobičnim bićima, ali i kako su stari Slaveni objašnjavali postanak svijeta. Razveselilo nas je što su neki naši učenici već znali za Svaroga, Peruna, Velesa, Vesnu…, a sad smo sigurni da znaju i ostali. Zanimljivo je bilo čuti da su se i bogovi međusobno svađali i nadmetali, te da su i oni imali ljubavnih problema. Sad na drugi način gledamo izmjene godišnjih doba jer smo naučili da su se slavenska božanstva mijenjala u ciklusima i tako utjecala na prirodu oko sebe.

Uz ovo zanimljivo predavanje naši su mladi slušatelji uistinu štošta naučili o starim vjerovanjima naših predaka, ali i da priče valja pamtiti, prepričavati i tako ih čuvati.

Vježbaonica sreće

VJEŽBAONICA SREĆE U NAŠOJ ŠKOLI

U ponedjeljak, 4. prosinca, učenicima sedmog i osmog razreda u školskoj dvorani gostovala je Vježbaonica sreće s predstavom Maš(t)a može svašta. Aktualna, prikladna, slatka i smiješna učenicima je predstavila sve ono što im mašta donosi ako samo nakratko ostave mobitel po strani. Osobitu vrijednost ovome događaju dalo je predstavljanje glumaca poslije predstave. Ispričali su svoj put do glume, a zatim kratkom igrom s učenicima ukazali na važnost vlastitih misli i iskrene komunikacije s bližnjima.

Josipa Kvasina Rimac

Prevoditeljicu Ladu Furlan Zaborac

Druženje s prevoditeljicom Ladom Furlan Zaborac

Ovogodišnji Mjesec hrvatske knjige bio je posvećen književnim prevoditeljima, ljudima koji rade u sjeni i čiji rad često zanemarujemo, a upravo su oni most koji nas spaja s djelima svjetske književnosti. Zato smo ugostili Ladu Furlan Zaborac, svestranu Siščanku koja, uz to što je profesorica i glazbenica, više od dva desetljeća prevodi djela s engleskoga jezika. S našim je sedmašima i osmašima podijelila tajne prevoditeljskog zanata i pričala o vlastitim iskustvima, izazovima i radostima prevođenja te im ukazala na razloge zašto umjetna inteligencija ne može zamijeniti čovjeka i naš osjećaj za jezik.

I učenici su se okušali u prevođenju jer su rado prionuli na postavljene iz zadatke, a uparivali su i frazeme na hrvatskome i engleskome jeziku. Na koncu druženja i sami su postavljali pitanja, što je najbolji pokazatelj da im je ovaj susret bio zanimljiv i koristan.

Knjižničarka Tanja Konforta

Župna crkva Marije Pomoćnice

Dana 28. svibnja i 3. lipnja učenici šestih razreda naše škole uputili su se u obilazak župne crkve Marije Pomoćnice na Knežiji.

U suradnji župnika don Danijela i vjeroučiteljice Kristine učenicima je omogućen obilazak te razgledavanje liturgijskog prostora, gdje su mogli vidjeti i naučiti što je liturgijsko posuđe i za što se upotrebljava, kakva se liturgijska odjeća koristi u pojedinom liturgijskom vremenu te vidjeti samu unutrašnjost crkve. U sklopu vjeronaučne nastavne cjeline „Crkva u crkvi“ učenici su na ovaj način naučili nešto više o svojoj župnoj crkvi te liturgijskim predmetima.

Na samome kraju svećenik je blagoslovio krunice koje su učenici sami izrađivali koristeći različite materijale.

vjeroučiteljica Kristina Stojanović

Tvornicu čokolade Zotter

Na slatkom izletu

U srijedu, 25. listopada 2023., učenici sedmih i osmih razreda u sklopu terenske nastave njemačkog jezika uputili su se u jedinu tvornicu u Europi koja proizvodi čokoladu od zrna kakaovca do gotovog proizvoda – Zotter. Na putu do Austrije čuli smo mnoge zanimljivosti i humanitarnu priču Zottera, saznali za brojne kombinacije okusa na njemačkom jeziku te rješavali veseli kviz iz matematike i fizike s čokoladom u glavnoj ulozi.

Samoj degustaciji prethodio je kratak film na njemačkom jeziku o ideji i nastanku Tvornice, a nakon toga čekali su nas doslovno potoci čokolade. Uz smijeh i razmjenu dojmova stigli smo u vrt sa životinjama u kojem smo osvježili znanje iz biologije upoznavanjem s biljnim vrstama tipičnima za krajeve Hrvatske i Austrije, domaćim životinjama (posebice s peradi) te njihovim sličnostima i razlikama.

U ranim smo večernjim satima umorni, ali zadovoljni završili čokoladno druženje.

Posjet III. Tjednu znanosti

U petak, 12. travnja učenici 3. a razreda posjetili su III. Tjedan znanosti – nezaobilazan trodnevni događaj koji približava znanost svim generacijama. Imali su priliku sudjelovati na brojnim edukativnim radionicama i saznati kako funkcioniraju roboti, istražiti tajne svemira, voziti helikopter s pomoću virtualnih naočala, pronalaziti tragove poput pravih detektiva te mikroskopom promatrati različite stanice. Učili su o posebnostima ljudskoga tijela i prehrani, zasvirali neobične glazbene instrumente, pisali Brailleovim pismom te sudjelovali u različitim mjerenjima i testovima (brzine, spretnosti, snage, ravnoteže i koordinacije). Izlagači su se trudili na pojednostavljen način učenicima objasniti i prikazati znanstvene spoznaje, a djeca su sve pratila sa zanimanjem, aktivno sudjelujući. Učenici su se u školu vratili oduševljeni viđenim, sa željom da cijeli vikend provedu na tom događanju. Nekoliko učeničkih dojmova pročitajte u nastavku.

Prošli smo petak bili na III. Tjednu znanosti. Gledali smo različite pokuse i prezentacije, a najzanimljivije mi je bilo što smo nakon svake aktivnosti dobivali različite diplome i nagrade. Htjela bih opet otići jer smo se zabavljali i učili u isto vrijeme. Najviše mi se svidjelo kad smo mjerili stisak ruke i svirali bubnjeve. Išla bih opet jer nisam sve vidjela i isprobala. Preporučila bih drugima da dođu jer je bilo jako zabavno.

                                               Franka L., 3. a

U petak, 12. travnja išli smo na 3. Tjedan znanosti. Kada smo stigli, sudjelovali smo na različitim radionicama na kojima smo skupljali žigiće i to mi je bilo zabavno. Najzanimljivije mi je bilo kad smo gradili kuću koja je trebala izdržati simulator potresa. Naša je kuća jedva izdržala i to nam je bilo neobično, ali i pomalo smiješno vidjeti. Poslije smo probali svirati bubnjeve. Sve su mi aktivnosti bile zabavne i naučio sam mnogo toga. Svakom bih preporučio da sljedeće godine posjeti Tjedan znanosti.

Bartul Š., 3. a

Kad sam bila na 3. Tjednu znanosti u petak, prvo smo išli u prostoriju gdje su nas učili o prehrani. Ondje sam saznala da se cvrčci mogu jesti. Svidjeli su mi se različiti neobični instrumenti koje smo mogli svirati. Također, svidjelo mi se kad smo mjerili duljinu skoka udalj, stisak ruke i držanje ravnoteže. Učili smo o vađenju krvi te različitim krvnim stanicama i virusima. Išla bih opet jer nisam obišla sve radionice zato što ih je mnogo.

Ema K., 3. a

U petak, 12. travnja posjetili smo 3. Tjedan znanosti. Najviše mi se svidjelo što smo igrali razne igrePrvo sam išla na igru percepcije i brzine gdje moraš pronaći plavo slovo među ponuđenima te prisloniti ruku na stup koji prikazuje to slovo. Gledali smo kroz mikroskop i naučili puno novih informacija. Htjela bih i sljedeće godine posjetiti Tjedan znanosti.

Dora R., 3. a

Skip to content