Učenici osmog razreda ove nastavne godine sudjeluju u projektu „Poezija u kulturi, kultura u poeziji“ koji su osmislile i vode stručna suradnica knjižničarka Tanja Konforta i učiteljica hrvatskoga jezika Josipa Kvasina Rimac.
Po završetku prve faze, koja je pozornost posvetila osamdesetim godinama prošloga stoljeća u poeziji i kulturi, donosimo izvješće o koracima provedbe.
Dvosatni uvod o osamdesetima započeo je kultnom pjesmom „80-e“ Daleke obale, a zatim prezentacijom o osamdesetima – učenici su se upoznali s općom atmosferom, doznali što se vozilo, što odijevalo, a što gledalo i slušalo. Iz prve su se ruke upoznali s kasetofonom i kasetama, sad već zaboravljenim, a onda tako važnim prijenosnicima zvuka i dobre zabave. U drugom dijelu učenici su čitali, doživljavali, interpretirali pa slušali tri odabrane pjesme: “Tamo gdje ljubav počinje” (Crvena jabuka), “Totalno drukčiji od drugih” (Vještice) i “Bi’ mogo da mogu” (Haustor).
U petak, 25. listopada, učenici su u pratnji voditeljica projekta i učiteljica Renate Brkanac i Vesne Škreb Salamunić posjetili Muzej novog vala i Muzej ZG 80’s s ciljem što vjerodostojnijeg upoznavanja s glazbom i načinom života obrađivana razdoblja. U posjetu su uživali i rado ga ističu kao omiljeni dio prve faze projekta. Dvorište Muzeja novog vala uređeno je kao imitacija pročelja Zvečke pa su učenici mogli započeti ostvarenje svojega sljedećeg zadatka – rekonstrukciju popularne fotografije iz osamdesetih.
Već sljedećeg utorka, 29. listopada, dok su dojmovi s izvanučioničke nastave još bili svježi, ugostili smo predstavnika razdoblja – gospodina Borisa Hrepića Hrepu, basista Daleke obale, koji je učenicima govorio o razvoju popularne kulture te osnutku i usponu Daleke obale tijekom osamdesetih godina. Zanimanje za njegovo gostovanje u našoj školi pokazali su iz dnevnih novina 24 sata pa je sutradan objavljen članak u digitalnom, a 31. listopada i u tiskanom izdanju: https://www.24sata.hr/show/hrepa-je-gostovao-u-osnovnoj-skoli-cvjetno-a-za-24sata-kaze-djeci-sam-pricao-o-80-ima-1013006
Prvu fazu projekta priveli smo kraju stvaralaštvom. Nakon mnogo novih znanja, ali i stečenih iskustava i mišljenja o osamdesetima, bilo je vrijeme da se učenici okušaju u pisanju poezije – i to činkvine. Činkvina, tradicionalna talijanska forma, ima svoja pravila pa su učenici, nakon asocijativne evaluacije provedenih aktivnosti mentimetrom, pisali činkvine na teme vezane uz osamdesete.
U nastavku pročitajte nekoliko odabranih činkvina i uživajte u fotografijama!
Donosimo i poveznice na kojima možete vas čeka još činkvina i fotografija (https://tinyurl.com/2439mwbr), ali i izložba s rekonstruiranim fotografijama (https://tinyurl.com/2azydb2l).
Bend.
Velik, složan.
Svira, pjeva, zabavlja.
Skup složnih nerazdvojnih ljudi.
Zajednica.
Leonard B.
Sloboda.
Opuštena, otkačena.
Luduj, skači, pleši.
Uživaj u svakom trenutku.
Sreća.
Lana B.
Mladost.
Bezbrižna, značajna.
Misli, poštuj, uči.
Nekima je najdraže doba.
Osamdesete.
Vita P.
Glazba.
Glasna, poznata.
Sluša, pjeva, pleše.
Čuje se na kilometre.
Koncert.
Luka M.
Osamdesete,
Vesele, raspjevane,
Pjevanje, odijevanje, druženje.
Nikad nam nije dosadno,
Prijateljstva.
Nika M.
Novi val.
Lud, energičan.
Plesanje, bacanje, ludovanje.
On je revolucija melodije.
Ritam.
Pavla N.