PROJEKTI

Projekt Poezija u kulturi, kultura u poeziji: Osamdesete

Učenici osmog razreda ove nastavne godine sudjeluju u projektu „Poezija u kulturi, kultura u poeziji“ koji su osmislile i vode stručna suradnica knjižničarka Tanja Konforta i učiteljica hrvatskoga jezika Josipa Kvasina Rimac.

Po završetku prve faze, koja je pozornost posvetila osamdesetim godinama prošloga stoljeća u poeziji i kulturi, donosimo izvješće o koracima provedbe.

Dvosatni uvod o osamdesetima započeo je kultnom pjesmom „80-e“ Daleke obale, a zatim prezentacijom o osamdesetima – učenici su se upoznali s općom atmosferom, doznali što se vozilo, što odijevalo, a što gledalo i slušalo. Iz prve su se ruke upoznali s kasetofonom i kasetama, sad već zaboravljenim, a onda tako važnim prijenosnicima zvuka i dobre zabave. U drugom dijelu učenici su čitali, doživljavali, interpretirali pa slušali tri odabrane pjesme: “Tamo gdje ljubav počinje” (Crvena jabuka), “Totalno drukčiji od drugih” (Vještice) i “Bi’ mogo da mogu” (Haustor).

U petak, 25. listopada, učenici su u pratnji voditeljica projekta i učiteljica Renate Brkanac i Vesne Škreb Salamunić posjetili Muzej novog vala i Muzej ZG 80’s s ciljem što vjerodostojnijeg upoznavanja s glazbom i načinom života obrađivana razdoblja. U posjetu su uživali i rado ga ističu kao omiljeni dio prve faze projekta. Dvorište Muzeja novog vala uređeno je kao imitacija pročelja Zvečke pa su učenici mogli započeti ostvarenje svojega sljedećeg zadatka – rekonstrukciju popularne fotografije iz osamdesetih.

Već sljedećeg utorka, 29. listopada, dok su dojmovi s izvanučioničke nastave još bili svježi, ugostili smo predstavnika razdoblja – gospodina Borisa Hrepića Hrepu, basista Daleke obale, koji je učenicima govorio o razvoju popularne kulture te osnutku i usponu Daleke obale tijekom osamdesetih godina. Zanimanje za njegovo gostovanje u našoj školi pokazali su iz dnevnih novina 24 sata pa je sutradan objavljen članak u digitalnom, a 31. listopada i u tiskanom izdanju: https://www.24sata.hr/show/hrepa-je-gostovao-u-osnovnoj-skoli-cvjetno-a-za-24sata-kaze-djeci-sam-pricao-o-80-ima-1013006

Prvu fazu projekta priveli smo kraju stvaralaštvom. Nakon mnogo novih znanja, ali i stečenih iskustava i mišljenja o osamdesetima, bilo je vrijeme da se učenici okušaju u pisanju poezije – i to činkvine. Činkvina, tradicionalna talijanska forma, ima svoja pravila pa su učenici, nakon asocijativne evaluacije provedenih aktivnosti mentimetrom, pisali činkvine na teme vezane uz osamdesete.

U nastavku pročitajte nekoliko odabranih činkvina i uživajte u fotografijama!

Donosimo i poveznice na kojima možete vas čeka još činkvina i fotografija (https://tinyurl.com/2439mwbr), ali i izložba s rekonstruiranim fotografijama (https://tinyurl.com/2azydb2l).

 

Bend.

Velik, složan.

Svira, pjeva, zabavlja.

Skup složnih nerazdvojnih ljudi.

Zajednica.

Leonard B.

 

Sloboda.

Opuštena, otkačena.

Luduj, skači, pleši.

Uživaj u svakom trenutku.

Sreća.

Lana B.

 

Mladost.

Bezbrižna, značajna.

Misli, poštuj, uči.

Nekima je najdraže doba.

Osamdesete.

Vita P.

 

Glazba.

Glasna, poznata.

Sluša, pjeva, pleše.

Čuje se na kilometre.

Koncert.

 Luka M.

 

 

Osamdesete, 

Vesele, raspjevane, 

Pjevanje, odijevanje, druženje.

Nikad nam nije dosadno, 

Prijateljstva. 

Nika M.

 

Novi val.

Lud, energičan.

Plesanje, bacanje, ludovanje.

On je revolucija melodije.

Ritam.

Pavla N.

Pilot projekt Cvjetne livade – edukativne aktivnosti za djecu

2.10.  učenici 3.a bili su sudionici Pilot projekta Cvjetne livade u organizaciji Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost. Voditelji koji su na pristupačan način približili sadržaje  učenicima, bili su iz Odjela za zaštitu okoliša i održivog razvoja.  Na edukativnoj radionici  učenici  su se kroz kraće zanimljivo predavanje i četiri igre, na zabavan način  upoznali sa važnošću oprašivača u ekosustavu i u gradskim sredinama te  čuli puno zanimljivosti o pčelama i muhama lebdjelicama – kukcima  oprašivačima. Na kraju radionice, trećaši su izradili hotel za  kukce.

Hrvatska STEM baština: Marin Getaldić

U ponedjeljak, 17. lipnja u prostoru ispred naše školske knjižnice otvorena je izložba Hrvatska STEM baština: Marin Getaldić. Izloženi su neki radovi koji su rezultat školskoga međupredmetnog projekta provedenoga na Matematici, Fizici i Geografiji u sedmom i osmom razredu.

Učenike predmetne i razredne nastave pozivamo da sa svojim učiteljicama i učiteljima razgledaju izložbu, otvore na ploči ispred knjižnice našu web stranicu na kojoj je većina učeničkih radova, a na posjet izložbi pozivamo i roditelje i sve posjetitelje naše škole. Nadamo se da ćete uživati u radovima učenika!

Marko Marulić: 500 godina poslije

Izložba “Marko Marulić: 500 godina poslije”

U auli naše škole od ponedjeljka je postavljena izložba “Marko Marulić: 500 godina poslije”.

Rezultat je to istraživanja i rada učenika 7.a i 7.b razreda pod vodstvom stručne suradnice knjižničarke Tanje Konforte i učiteljice hrvatskoga jezika Josipe Kvasine Rimac. Posjetitelji se mogu upoznati sa životom i djelom Marka Marulića, ali i s odjekom njegova utjecaja na zbilju danas, 500 godina poslije. Izložba uključuje postere, fotografije, Marulićeva, ali i suvremena djela, snimku dronom te film Putovanje vremeplovom i interaktivnu kartu.

Projekt je osmišljen u povodu Godine Marka Marulića uz 500. obljetnicu njegove smrti, a izložba je otvorena i čeka svoje posjetitelje do 8. travnja 2024. godine.

Tanja Konforta

Josipa Kvasina Rimac

Neću biti ROBoT

U svibnju 2018. naša škola uključila se u kampanju „Neću biti ROBoT“ o sprečavanju ovisnosti o modernoj tehnologiji.  Trudimo se osvijestiti i malima i velikima koliko nam tehnologija mijenja navike. Često je dragocjena i dobro- došla pomoć, no još češće pretvara nas u robote i oduzima nam emocije i vrijeme koje možemo podijeliti s prijateljima.

Od rujna smo nizom aktivnosti ukazali koliko je važno spriječiti ovu suvremenu ovisnost. Razgovarali smo o tome na satima razrednika, održali predavanje za roditelje,  sudjelovali u TV emisijama, na okruglom stolu, osmislili i postavili džepiće za mobitele u svakoj učionici, obilježili Međunarodni dan djeteta družeći se uz glazbu, sudjelovali u natječaju „Neću biti ROBoT“ pa čak i osvojili prvu nagradu za plakat i crtež. Zato zahvaljujemo svima na sudjelovanju, a posebno pohvaljujemo likovne talente (Lornu  Jelačić, Laru Salamunić, Miju Mišić, Saru Lončar, Tinu Saraga, Ivu Haralović i Mateju Jakob) koji su uz pohvalnicu školi osigurali i novčanu nagradu.

Posebna zahvala udruzi „Zajednica susret“ na ovoj hvalevrijednoj kampanji.

Aktivnosti ćemo provoditi i dalje, čvrsto uvjereni da će sve više nas prihvatiti da mobitel nije jedini izbor i zabava. Sami odlučujemo što ćemo jer – nismo roboti!

Detaljnije o kampanji na http://www.zajednica-susret.hr

Skip to content