Terenske nastave
Nas 16 + 2 + 1 u Hiši eksperimentov
Učenici sedmog i osmog razreda, mahom sudionici projekta STEM istraživači, posjetili su 19. listopada u pratnji svojih učiteljica Vesne Škreb Salamunić i Renate Brkanac te učiteljice njemačkog jezika (i majke) Marije Škrinjar ljubljansku Hišu eksperimentov. Terenska je nastava počela veselo, ranim jutrom na Glavnom kolodvoru jer smo putovali vlakom. Dolaskom u Ljubljanu odmah nakon kratke šetnje od kolodvora eto nas pred ciljem – Hišom eksperimentov.
Ljubazni mladi vodiči uputili su nas u pravila ponašanja u Hiši, potom smo razgledali izloške (eksperimente) smještene čak na tri kata Hiše i eksperimentirali – sami! Skakali smo u zrak izazivajući potrese, igrali se kockicama i lopticama, šaptom dozivali prijatelje na drugi kraj veeelike sobe, ležali na fakirskom ležaju, rukama usmjeravali munje… Drugim riječima, bili smo nekoliko sati u raju (za ljubitelje fizike). Svaki učenik i učenica izabrao je eksperiment koji ga se najviše dojmio (i kojemu zna objasniti načelo po kojem djeluje) kako bi po povratku kući i svojim prijateljima iz razreda objasnio što smo mi to točno u Hiši vidjeli i naučili.
Nakon tako zanimljivog, ali i napornog boravka u Hiši čekalo nas je još malo šetnje po Ljubljani, pljeskanja sudionicima ljubljanskog maratona, okrepe ručkom, posjeta parkovima i povratak vlakom natrag za Zagreb. Nedjelja za pamćenje!
Vesna Škreb Salamunić, učiteljica matematike i fizike
Renata Brkanac, učiteljica matematike
Tvornica čokolade Zotter
U četvrtak, 9. listopada 2025. učenici petog i šestog razreda u sklopu terenske nastave njemačkog jezika uputili su se u jedinu tvornicu u Europi koja proizvodi čokoladu od zrna kakaovca do gotovog proizvoda – Zotter. Na putu do Austrije upoznati su s različitim zanimljivostima i humanitarnom pričom Zottera. Rješavali su i radni listić s kombinacijama okusa na njemačkom jeziku.
Samoj degustaciji prethodio je kratak film na njemačkom jeziku o ideji i nastanku tvornice čokolade. Uz smijeh i razmjenu dojmova stigli smo u jestivi vrt u kojem smo imali priliku ubrati i probati biološke proizvode koji sazrijevaju u jesen te razgledati domaće životinje.
U ranim večernjim satima umorni smo, ali siti i zadovoljni završili druženje.
Škola u prirodi u Novom Vinodolskom – nezaboravno iskustvo 4. a i 4. b razreda
Učenici 4. a i 4. b razreda Osnovne škole Cvjetno naselje proveli su pet nezaboravnih dana, od 15. do 19. rujna 2025., u školi u prirodi u Novom Vinodolskom. Pet dana ispunjenih učenjem, igrom, izletima i druženjem ostat će im u trajnom sjećanju. Od prvog dana zavladalo je uzbuđenje – smještaj u sobe, druženje i dogovori o tome što sve žele doživjeti. Dani su bili ispunjeni aktivnostima koje su povezivale učenje, igru i istraživanje primorskog kraja. More i kupanje bili su posebna radost – učenici su uživali u plivanju, igri na plaži i druženju uz obalu. Vrijeme ih je itekako poslužilo pa su ponekad i dvaput dnevno iskoristili posljednje dane ljeta za kupanje i sunčanje. Ništa manje uzbudljivi nisu bili ni planirani izleti. Na izletu u Vrbnik, primorski gradić na otoku Krku, istražili su uske kamene ulice, posjetili znamenitosti i čuli zanimljive priče o lokalnoj povijesti i tradiciji. Posebno uzbuđenje vladalo je u vožnji brodom koja je bila popraćena glazbenim hitovima prema izboru učenika. U Crikvenici je svatko pronašao nešto za sebe… osvježenje u obliku sladoleda, nezaobilaznu kupovinu suvenira ili igru u parku. U tih pet dana Novi Vinodolski postao im je drugi dom! Prošetali su se starom gradskom jezgrom, upoznali kulturne znamenitosti i uživali u prekrasnom pogledu na more. Osim izleta, svaki je dan bio ispunjen zajedničkim igrama, radionicama i druženjima uz koje su učenici učili o prirodi, razvijali suradnju i prijateljstva, ali i jačali samostalnost i odgovornost. Uz sve to, učenici su sudjelovali u sportskim natjecanjima i večernjim druženjima. Jedno od takvih bio je i Supertalent na kojem su naši učenici pokazali izvrsne plesne, reperske i pjevačke sposobnosti te je jedna učenica za svoju vokalnu izvedbu osvojila 3. nagradu. Tijekom boravka pokazali su veliku samostalnost, naučili brinuti se o svojim stvarima, pomagali jedni drugima i još više učvrstili prijateljstva. Na kraju petodnevnog boravka svi su se složili u jednom – škola u prirodi nije bila samo učenje već i pustolovina, novo iskustvo i uspomena koja će im zauvijek ostati u sjećanju te koja će se rado prepričavati.
Učiteljica Ana Havidić

Posjet Parku znanosti i Oroslavju
Toliko smo puta već čuli za Park znanosti u Oroslavju, a neke od njihovih eksponenata imali prilike vidjeti u zagrebačkim parkovima i Muzeju iluzija, no posjet parku 29. svibnja 2025. ipak je ostavio na nas najveći dojam. Oduševio je sve trećaše naše škole i učiteljice u pratnji, a najviše zbog izvrsnog animatora koji je cijelu “priču” i sve eksponate iznimno zanimljivo predstavio djeci. Začin svega bila je radionica na kojoj su učenici u skupinama izrađivali Newtonovo klatno i zaista se potrudili u izradi kako bi njihov dizajn, kvaliteta i uspješnost prezentacije klatna došli do izražaja. Nakon Parka znanosti uputili smo se na zasluženu igru i piknik u parku u centru Oroslavja. Neki su uživali u sportskim aktivnostima na nogometnom terenu, neki u dječjem parku na spravama, a neki su se jednostavno odmarali u hladovini na dekici. Bilo je vremena za sve… i sladoled i igru i piknik, stoga vjerujemo da su se svi vratili kući s lijepim uspomenama na dan proveden u Hrvatskom zagorju.
Ana Havidić

Terenska nastava – maturalac osmih razreda
Dana 8. svibnja 2025. godine učenici osmog razreda krenuli su na zadnji izlet u osnovnoj školi. Ispred škole sastali smo se u ranih 5.50 kako bi što prije stigli na prvu destinaciju – Nacionalni Park Krka.
Uz vrlo smiješnog vodiča obišli smo svaki skriveni kutak slapova Krke gdje nas je najviše oduševio Skradinski buk koji je posljednji i najljepši od sedam slapova. Nakon Krke krenuli smo brodom od Skradinskog buka do Skradina, a zatim i autobusom do sljedeće destinacije. To je bio Sokolarski centar, 8 kilometara udaljen od središta Šibenika, gdje smo upoznali voditelja projekta Emilija Menđušića. On nam je pokazao prekrasne ptice grabljivice – sokola i sovu i naučio nas kako su one jedne od najpametnijih životinja. Neki su se dobrovoljno javili da ih hrane pa smo svjedočili trenutku gdje naša prijateljica drži pticu bez ikakva straha! Nakon predavanja razgledali smo ostale ptice koje su u centru kako bi se izliječile te smo se zaputili dalje u hotel. Prije večere čak smo se okupali u moru, a navečer smo otišli u disko i rasplesali se. Sljedećeg dana zaputili smo se u centar Šibenika gdje smo uz vodičicu razgledali grad i posjetili slavnu katedralu sv. Jakova. Nakon Šibenika otišli smo u Zadar gdje nas je dočekao vodič koji nam je pričao o povijesti Zadra. Na rivi smo slušali spokojan zvuk Morskih orgulja dok nam je Sunce grijalo glave. Kasnije smo imali slobodno vrijeme pa smo se počastili sladoledom i malo sjeli od umora. Nakon ručka smo se zaputili se u Solanu Nin. U Solani smo vidjeli polja koja se u proljeće pune morskom vodom gdje se onda skuplja sol rukom bez prerade što je čini ekološkom.
Nakon solane zaputili smo se domovima i tu je bio kraj našeg malog maturalca na kojem smo se družili, puno naučili i jako se zabavili prije kraja školske godine.
S. T., 8. b

Peti razredi na terenskoj nastavi u Karlovcu
Učenici 5 A i B razreda 9. 5. 2025. godine uputili su se na terensku nastavu u Karlovac. U njihovom planu i programu su posjetili Interaktivni muzej Nikole Tesle, ručali su na OPG-u Marinković i razgledavali njihove domaće životinje, pogledali su Aquatiku (akvarij slatkovodnih riba) i trebali su se voziti žitnom lađom. Nažalost, vožnja lađom nije bila moguća zbog visoke razine rijeke Kupe, no to ih nije spriječilo da poslušaju kratku priču o žitnoj lađi, povijesti Karlovca i njegovih četiriju rijeka. Nakon zanimljivog povijesnog proputovanja dobili su i slatko iznenađenje. Na OPG-u Marinković svi su se zabavili, a kasnije i pogledali njihovo imanje s različitim domaćim životinjama. Interaktivni muzej Nikole Tesle obuhvaćao je zanimljivo predavanje o Nikoli Tesli, kratke videozapise o Teslinim opsesijama, strahovima, super moćima…kviz na lebdećim tabletima, Tesline projekte i osjetili energiju na vlastitoj koži. Učenici su svoj izlet završili odlaskom u Aquatiku gdje su naučili puno o slatkovodnim ribama o kojima nam je cijelih sat vremena govorio zanimljivi vodič. S puno znanja i novih informacija učenici su krenuli prema Zagrebu.
Peti razredi pokazali su lijepo i odgovorno ponašanje, svojevrsnu zrelost i zainteresiranost.



Osmaši na terenskoj nastavi u Vukovaru
U rano jutro 15. siječnja krenuli smo na terensku nastavu u Vukovar. Nakon duge vožnje uz glazbu i razgovore, stigli smo u Memorijalni centar Domovinskog rata. Odmah smo razgledali izložbu „Bitka za Vukovar” te poslušali dva predavanja o obrani Vukovara i Domovinskom ratu. Nakon ručka obišli smo Gradski muzej i Muzej vučedolske kulture, a zatim krenuli prema Vukovarskom vodotornju. Penjali smo se stepenicama do vrha i bilo je pomalo umarajuće, ali umor se definitivno isplatio. Pogled s vrha tornja je odličan pa smo se tamo zajedno fotografirali. Nakon slobodnog vremena u gradu, išli smo na „disko brod”. Toliko smo plesali da se brod tresao!
Sljedeće jutro krenuli smo u obilazak memorijalnih mjesta, masovnih grobnica i vukovarske bolnice. Bilo je poučno i malo potresno. Za kraj, sudjelovali smo u kvizu znanja s učenicima drugih škola. Predstavljali su nas Luka Miholić i Ante Nazor te osvojili odlično drugo mjesto!

Naučili smo mnogo o važnosti voljenja svojega doma te osvijestili što je čovjek spreman za njega učiniti. Čuli smo mnogo priča i iskustava pa mislim da su se svi vratili kući s novim doživljajima.
¸ N. J., 8. b
