Terenske nastave
Terenska nastava – maturalac osmih razreda
Dana 8. svibnja 2025. godine učenici osmog razreda krenuli su na zadnji izlet u osnovnoj školi. Ispred škole sastali smo se u ranih 5.50 kako bi što prije stigli na prvu destinaciju – Nacionalni Park Krka.
Uz vrlo smiješnog vodiča obišli smo svaki skriveni kutak slapova Krke gdje nas je najviše oduševio Skradinski buk koji je posljednji i najljepši od sedam slapova. Nakon Krke krenuli smo brodom od Skradinskog buka do Skradina, a zatim i autobusom do sljedeće destinacije. To je bio Sokolarski centar, 8 kilometara udaljen od središta Šibenika, gdje smo upoznali voditelja projekta Emilija Menđušića. On nam je pokazao prekrasne ptice grabljivice – sokola i sovu i naučio nas kako su one jedne od najpametnijih životinja. Neki su se dobrovoljno javili da ih hrane pa smo svjedočili trenutku gdje naša prijateljica drži pticu bez ikakva straha! Nakon predavanja razgledali smo ostale ptice koje su u centru kako bi se izliječile te smo se zaputili dalje u hotel. Prije večere čak smo se okupali u moru, a navečer smo otišli u disko i rasplesali se. Sljedećeg dana zaputili smo se u centar Šibenika gdje smo uz vodičicu razgledali grad i posjetili slavnu katedralu sv. Jakova. Nakon Šibenika otišli smo u Zadar gdje nas je dočekao vodič koji nam je pričao o povijesti Zadra. Na rivi smo slušali spokojan zvuk Morskih orgulja dok nam je Sunce grijalo glave. Kasnije smo imali slobodno vrijeme pa smo se počastili sladoledom i malo sjeli od umora. Nakon ručka smo se zaputili se u Solanu Nin. U Solani smo vidjeli polja koja se u proljeće pune morskom vodom gdje se onda skuplja sol rukom bez prerade što je čini ekološkom.
Nakon solane zaputili smo se domovima i tu je bio kraj našeg malog maturalca na kojem smo se družili, puno naučili i jako se zabavili prije kraja školske godine.
S. T., 8. b
Peti razredi na terenskoj nastavi u Karlovcu
Učenici 5 A i B razreda 9. 5. 2025. godine uputili su se na terensku nastavu u Karlovac. U njihovom planu i programu su posjetili Interaktivni muzej Nikole Tesle, ručali su na OPG-u Marinković i razgledavali njihove domaće životinje, pogledali su Aquatiku (akvarij slatkovodnih riba) i trebali su se voziti žitnom lađom. Nažalost, vožnja lađom nije bila moguća zbog visoke razine rijeke Kupe, no to ih nije spriječilo da poslušaju kratku priču o žitnoj lađi, povijesti Karlovca i njegovih četiriju rijeka. Nakon zanimljivog povijesnog proputovanja dobili su i slatko iznenađenje. Na OPG-u Marinković svi su se zabavili, a kasnije i pogledali njihovo imanje s različitim domaćim životinjama. Interaktivni muzej Nikole Tesle obuhvaćao je zanimljivo predavanje o Nikoli Tesli, kratke videozapise o Teslinim opsesijama, strahovima, super moćima…kviz na lebdećim tabletima, Tesline projekte i osjetili energiju na vlastitoj koži. Učenici su svoj izlet završili odlaskom u Aquatiku gdje su naučili puno o slatkovodnim ribama o kojima nam je cijelih sat vremena govorio zanimljivi vodič. S puno znanja i novih informacija učenici su krenuli prema Zagrebu.
Peti razredi pokazali su lijepo i odgovorno ponašanje, svojevrsnu zrelost i zainteresiranost.
Osmaši na terenskoj nastavi u Vukovaru
U rano jutro 15. siječnja krenuli smo na terensku nastavu u Vukovar. Nakon duge vožnje uz glazbu i razgovore, stigli smo u Memorijalni centar Domovinskog rata. Odmah smo razgledali izložbu „Bitka za Vukovar” te poslušali dva predavanja o obrani Vukovara i Domovinskom ratu. Nakon ručka obišli smo Gradski muzej i Muzej vučedolske kulture, a zatim krenuli prema Vukovarskom vodotornju. Penjali smo se stepenicama do vrha i bilo je pomalo umarajuće, ali umor se definitivno isplatio. Pogled s vrha tornja je odličan pa smo se tamo zajedno fotografirali. Nakon slobodnog vremena u gradu, išli smo na „disko brod”. Toliko smo plesali da se brod tresao!
Sljedeće jutro krenuli smo u obilazak memorijalnih mjesta, masovnih grobnica i vukovarske bolnice. Bilo je poučno i malo potresno. Za kraj, sudjelovali smo u kvizu znanja s učenicima drugih škola. Predstavljali su nas Luka Miholić i Ante Nazor te osvojili odlično drugo mjesto!
Naučili smo mnogo o važnosti voljenja svojega doma te osvijestili što je čovjek spreman za njega učiniti. Čuli smo mnogo priča i iskustava pa mislim da su se svi vratili kući s novim doživljajima.
¸ N. J., 8. b